آذربایجان شرقی

سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان کنسانتره مس از ورزقان به کرمان می‌رود

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، «الله‌وردی دهقان» اظهار داشت: از زمان تأسیس شرکت ملی مس که بیش از ۵۰ سال است، تمام درآمدهای شرکت ملی مس از استان‌های مختلف کشور به استان کرمان سرازیر می‌شود. این کار ماحصل تفکر و عملکرد مسئولان کشوری برخاسته از آن استان در گذشته مى‌باشد که متأسفانه مدت‌های مدیدی تا دولت سابق در مسند قدرت بودند و متأسفانه این انحصار را برای تأمین منافع خاص حفظ کرده‌اند و اجازه نداده‌اند این صنعت مهم، کشوری و رقابتی شده و در تمام کشور گسترانده و صنایع تکمیلی و پایین دستی آن ایجاد شده و از خام فروشی به صنعت پویا کشوری تبدیل شود.

وی افزود: سالانه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از سرمایه و منابع مادی شهرستان ورزقان از استان آذربایجان‌شرقی به استان کرمان سرازیر می‌شود.

نماینده مردم ورزقان گفت: معلوم نیست چرا وقتی که وزیر صمت بنا به درخواست مسئولان و مردم استان آذربایجان شرقی دستور انتقال پرطرفدارترین تیم کشور و آسیا باشگاه تراکتور و ماشین سازی را همانند سایر باشگاه‌های صنعتی کشور به دلیل حمایت گسترده مردم سراسر کشور از تیم تراکتور که ایرانی‌ترین و ملی‌ترین تیم فوتبال کشور محسوب می‌شود، را صادر می‌کند برخی آقایان جنجال به‌پا  می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از حدود یک‌میلیون تن کنسانتره مس کشور که زیربنای تولید حدود ۲۳۰ هزار تن مس کاتد تولیدی در کرمان است ، ۳۵۰ هزار تن در ورزقان و ۵۰ هزار تن در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود. یعنی ۴۰ درصد تولید مس در استان آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا