اخبار روز

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ |برنت ۷۷ دلار و ۵۳ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ |برنت ۷۷ دلار و ۵۳ سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از رویترز، قیمت نفت در بحبوحه ادامه تلاش‌ها برای رسیدن به آتش بس در جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس تقریباً تثبیت شده است. اما از طرف دیگر، آمریکا اعلام کرده قصد حملات جدیدی را به گروه‌های تحت پشتوانه ایران دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۶ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۵ درصد افزایش ۷۲ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۷ درصد طی هفته گذشته کاهش قیمت داشتند. انتشار اطلاعات بازار کار آمریکا در روز جمعه که بهتر از حد انتظار بود، قیمت نفت را ۲ درصد پایین آورد. این اطلاعات احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را کاهش می‌دهد.
گرچه مذاکرات برای رسیدن به آتش بس در غزه ادامه دارد. اما سرمایه‌گذاران پس از حمله هوایی آمریکا به عراق و سوریه نگران افزایش درگیری‌ها در خاورمیانه هستند.

صادرات نفت عربستان روز به روز از جنوب دریای سرخ دورتر می‌شود
اوپک پلاس تغییری در سیاست تولید نفت ایجاد نکرد

آمریکا همچنین به حملات خود به یمن ادامه می‌دهد. حمله یمن به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ جریان تجارت جهانی را مختل کرده، اما تأثیر چندانی بر عرضه نفت نداشته است.
تحلیلگران عقیده دارند با توجه به خودداری آمریکا از حمله مستقیم به ایران، آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس می‌تواند تاثیر پایدارتری داشته باشد و تنش‌ها در خاورمیانه را کاهش دهد. پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت همچنان زیر ۸۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.
وزارت دادگستری آمریکا در روز جمعه یک شبکه حمل و نقل نفت را که ادعا می‌کند تامین مالی سپاه پاسداران ایران را در اختیار داشته، جریمه کرد.
۵۲۰ هزار بشکه از نفت ایران که در یک نفت در دریای زرد لنگر انداخته و در مسیر چین بود توقیف شده است.
ایران بین ۱.۲ و ۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت خام در ۲۰۲۳ صادر کرده که ۱ تا ۱.۵ درصد از عرضه جهانی نفت را تشکیل می‌دهد.
/۸۰

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا