آذربایجان غربی

سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی از میانگین کشوری عبور کرد

سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی از میانگین کشوری عبور کرد

به گزارش برگزیده های ایران آذربایجان‌غربی، سجاد بیرامی در جمع اصحاب رسانه با اشاره رشد سرانه فضای ورزشی استان به ۷۶ سانتی‌متر مربع گفت: میانگین کشوری ۷۵ سانتی‌مترمربع است و استان با افزایش ۱۰ سانتی‌متر مربعی نسبت به سال گذشته از میانگین کشوری پیشی گرفته است.

وی افزود: براساس اهداف پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه سرانه فضای ورزشی باید به ۲ مترمربع برسد و این رقم در شرایط ایده‌آل ۴ و در کشورهای توسعه یافته ۶ تا ۸ مترمربع است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در خصوص جزئیات سرانه فضای ورزشی استان اظهار کرد: از این رقم ۴۶.۵ سانتی مترمربع مربوط به فضاهای ورزشی اداره کل، ۱۶.۵ سانتی مترمربع مربوط به فضاهای ورزشی سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها و ۱۳ سانتی‌متر مربع مربوط به بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که در ۱۵۳۷ مکان ورزشی تقسیم شده است.

بیرامی اضافه شدن ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده را اتفاقی قابل توجه در رشد سرانه فضای ورزشی عنوان و خاطر نشان کرد: با اضافه شدن این رقم، اعتبار مصوب و تخصیص یافته استان افزایش چشمگیری داشته بطوریکه با تخصیص این اعتبارات هم اکنون ۹۱ پروژه ورزشی در استان فعال شده که از این تعداد ۷ پروژه ملی است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: استادیوم ۵هزار نفری خوی، بوکان، مهاباد و سلماس، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه، استادیوم میاندوآب و پیست تارتان از پروژه‌های ملی فعال در استان است که هم اکنون پیست تارتان آماده نصب شده و بدلیل شرایط آب و هوایی قرار است نصب آن در اردیبهشت‌ماه انجام شود.

وی در خصوص برنامه‌های دهه فجر گفت: ۸۱۹ برنامه در این ایام در حوزه‌ ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی برنامه‌ریزی شده است که در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، جوانان، پشتیبانی و عمرانی اجرا خواهدشد.

بیرامی همچنین به میزبانی ارومیه از مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان اشاره کرد و افزود: نیمه نخست اسفند امسال این رقابت‌ها با حضور بیش از ۱۷ کشور برگزار خواهدشد که تیم ملی جوانان نیز با ۴ بازیکن از استان و همچنین سرمربی و سرپرست اهل استان در این رقابت‌ها حضور خواهدداشت.

وی گفت: در حاشیه این مسابقات، انتخابات ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا و همچنین مجمع روسای فدراسیون‌های کبدی جهان نیز در ارومیه برگزار شود.

بیرامی افزود: این میزبانی می‌تواند در بحث گردشگری، دیپلماسی ورزشی و اقتصادی برای استان مفید باشد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا