اخبار روز

سرباز اوکراینی که به دست نیروهای روسیه تیرباران شد مولداویایی بود

سرباز اوکراینی که به دست نیروهای روسیه تیرباران شد مولداویایی بود

ویدئوی تیرباران آقای ماتزیوسکایه که عبارت «افتخار برای اوکراین» را در آخرین لحظات زندگیش بر زبان می‌آورد بارها در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شد.

این وزارت‌خانه در پستی در فیسبوک با اعلام این خبر نوشت: «پس از آن‌که طرف اوکراینی اعدام الکساندر ماتزیوسکایه، نظامی اوکراینی را توسط سربازان روس تایید کرد، سفارت امور خارجه مولداوی شدیدا کشته شدن یک شهروند مولداوی را محکوم می‌کند. این اقدام می‌تواند به عنوان جنایت جنگی و نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی تلقی شود. ما همدردی عمیق خود را با خانواده و دوستان الکساندر ماتزیوسکایه ابراز و مجددا موضع قاطع جمهوری مولداوی را در محکومیت جنگ وحشیانه فدراسیون روسیه بر علیه اوکراین اعلام می‌کنیم. جمهوری مولداوی خود را متعهد به حمایت از تلاش‌های کی‌یف برای بازگشت صلح و ثبات به منطقه می‌داند.» 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در روز ۱۲ مارس «مدال قهرمان اوکراین» را به الکساندر ماتزیوسکایه اهدا کرد. این مدال بالاترین عنوانی است که رئیس جمهوری اوکراین می‌تواند به کسی اهدا کند. 

آقای زلنسکی گفت که الکساندر ماتزیوسکایه برای همیشه به خاطر شجاعتش، اعتمادش به اوکراین و به خاطر «افتخار برای اوکراین» در یاد اوکراینی‌ها خواهد ماند. 

یوری بوتوسف، روزنامه نگار اوکراینی در صفحه فیسبوک خود عکسی که ده روز پیش از بازداشت آقای ماتزیوسکایه توسط نیروهای روس، از او گرفته شده بود را به اشتراک گذاشت و اطلاعاتی در باره هویت وی منتشر کرد. پانسمانی که بالای چشم راست او در این عکس دیده می‌شود مشابه پانسمان وی در ویدیوی ۱۲ ثانیه‌ای تیربارانش است.   

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا