اجتماعی

نهضت سوادآموزی تقویت می‌شود

نهضت سوادآموزی تقویت می‌شود

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، رضا مراد صحرایی در بازدید از سازمان نهضت سواد آموزی و  نشست صمیمانه با همکاران این سازمان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار کرد: دال مرکزی ما برای مدیریت نظام تعلیم و تربیت کشور یکپارچگی و یکی شدن است که مستلزم آن همدلی، همراهی و همسویی است. 

وی افزود: واگرایی غیرقابل توصیفی در نظام  تعلیم و تربیت وجود دارد که باید آن را حل کنیم، چرا که بزرگترین چالش ما همین واگرایی درونی نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکپارچگی درون سیستمی گفت: اگر بخواهیم نظام تعلیم و تربیت رشد کند، باید از درون قوی شود تا از بیرون رشد کند و اثرگذار شود.

صحرایی با بیان اینکه آینده هر کشوری از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش‌بینی است، تصریح کرد: شرط لازم برای داشتن اقتصاد، فرهنگ، سیاست و جامعه قوی، آموزش و پرورش قوی در اکنون آن جامعه است. 

وی در ادامه تاکید کرد: اثر آموزش و پرورش در اکنون قابل مشاهده نیست و در آینده مشخص می شود، بنابراین انسانی که آینده نگر و آینده پژوهش باشد در آموزش و پرورش موفق خواهد بود. 

صحرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه و تعمیق سواد اظهار کرد: سواد را در زیست‌بوم کشورمان تعریف کنیم و اینکه برای رسیدن به آن باید چه کنیم و چه مسیری را طی کنیم. معیار ایران برای تعریف سواد را کشورهای دیگر نمی‌توانند تعیین کنند و خودمان باید تعیین کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش کنیم تا مسئله آموزش و پرورش مسئله اول کشور شود،خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که فرد، بی‌سواد شود تا اینکه بخواهیم او را باسواد کنیم. 

وی گفت: باید پیگیری باشیم که توسعه و تعمیق سواد درسال۱۴۰۲ یعنی چه و به مثابه چیست. قرآن، خواندن، نوشتن و حساب کردن دغدغه آموزش و پرورش است و باید برای این موارد در  آموزش بزرگسالان مبتنی بر علم خودش برنامه‌ریزی کنیم.

صحرایی با تاکید بر اینکه اجزای نظام تعلیم و تربیت باید مانند چرخ دنده‌های یک ماشین خوب کار کنند، گفت: در زمان مدیریت بنده تا آنجا که در توانم باشد، نهضت تقویت خواهد شد به شرط آنکه بازیگر فعال نظام تعلیم و تربیت باشد و مسئولیت انسداد بیسوادی کشور را برعهده بگیرد. 

وی ادامه داد: نهضت باید اصلی‌ترین راه حل ما برای انسداد بیسوادی درکشور باشد و برای اینکار باید خودش را متناسب با رویکردها، ساختارها و شرایط جدید در تمامی ابعاد علمی، مدیریتی، آموزشی، برنامه ریزی درسی، آزمون سازی و روانشناسی بزرگسالان به روز کند.

رویکرد و ساختارهای نهضت سوادآموزی اصلاح می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ابتدای جلسه علیرضا عبدی؛ رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با ارائه گزارش عملکرد سازمان در سال‌های اخیر به تشریح نکاتی درباره اهداف و برنامه‌های تحولی در دست اقدام این سازمان پرداخت و  مدیران بخش‌های مختلف سازمان مسائل مهم حوزه خود را با وزیر آموزش وپرورش طرح موضوع کردند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا