فرهنگ و هنر

امسال برای اربعین به نجف نمی‌آیم!

امسال برای اربعین به نجف نمی‌آیم!

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی برگزیده های ایران، ۲۹ آذر سال ۹۴ حمید اسدالهی در سوریه به شهادت رسید. او ۶ سالی می‌شد که برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین به نجف می رفت و در کنار دوستان عراقی  اش به زوار اباعبدالله(ع) خدمت می‌کرد. اما آن سال مأموریت مهمی در سوریه برایش پیش آمد و اربعین آن سال به جای نجف وارد بهشت شد. سید زمان جواد علی دوست عراقی حمید خطره آن سال را روایت می کند:

مدافع حرم , شهید , اربعین , جنگ سوریه , کربلا ,

ایام محرم نزدیک اربعین با او تماس گرفتم و گفتم: «امسال کربلا و نجف می‌آیی؟» گفت: «نه!» من کمی شک کردم و پرسیدم: «کجا می‌خواهی بروی؟ می‌خواهی بروی سوریه؟ می‌خواهی جهاد کنی؟» گفت: «تقریبا این شکلی است.» پیگیر احوال حمید بودم. حمید بعد از آن یک روز دیگر هم با من تماس گرفت و گفت: «برو حرم. برای من دعا کن که شهید شوم.» آخرین بار وقتی با او تماس گرفتم تا صحبت کنم متوجه شدم که شهید شده است.

شهید مدافع حرمی که کربلا رفت اما حرم امام حسین(ع) را ندید

 سید زمان در حالیکه گوشی همراهش را نشان می‌دهد. پیامکی که در شبکه اجتماعی از جانب حمیدرضا اسداللهی برای او فرستاده شده است را می‌آورد و می‌گوید: متن پیامکی هم که در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود و برایم فرستاد هنوز موجود است. می‌گفت: «کار مهمی روی دوش من است و آن هم اینکه من بروم سمت حرم حضرت زینب(س) در سوریه.»

متن پیام این است: «سلام عزیزم. خدا بهت سلامتی بدهد. ببخشید وظیفه‌ای مهم بر عهده من است و من به سمت حرم حضرت زینب(س) می‌روم. امسال برای اربعین به نجف نمی‌آیم. انشاالله بعد از اینکه برگشتم همه چیز را با تو حساب می‌کنم.»

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا