اخبار روز

رقم نهایی خرید تضمینی گندم ۱۰.۵میلیون تن شد/ افزایش ۲۵درصدی تولید گندم در دیمزارها

رقم نهایی خرید تضمینی گندم ۱۰.۵میلیون تن شد/ افزایش ۲۵درصدی تولید گندم در دیمزارها

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران وزارت جهاد کشاورزی رقم نهایی خرید تضمینی گندم در سال جاری (سال زراعی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱) را ۱۰.۵ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

این افزایش بدون بالارفتن سطح اراضی کشاورزی و از طریق افزایش بهره‌وری در تولید، اجرای طرح کشت قراردادی، افزایش توزیع کودهای یارانه‌ای، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، اقدامات ترویجی و آموزشی برای کشاورزان و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با قیمتی عادلانه و در نهایت اقتصادی شدن کشاورزی محقق شده است.

پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا چند روز آینده

در سال زراعی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ کل گندم تولیدی در کشور بالغ‌بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که این ارقام در سال جاری به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

در طرح جهش تولید در دیمزارها، سطحی بالغ بر ۵.۲ میلیون هکتار به کشت کالاهای اساسی اختصاص یافت؛ در نتیجه میزان تولید گندم در دیمزارها ۲۵ درصد افزایش یافت.

بنابر این گزارش در سال جاری در تولید گندم مورد نیاز خبازی (نانوایی) به خودکفایی رسیدیم و برای سال آینده نیز پیش‌بینی خودکفایی کامل در تولید گندم وجود دارد.

خرید تضمینی گندم در استان خوزستان نیز رکورد زده است به‌طوری که این میزان خرید قبل و بعد از پیروزی انقلاب بی‌سابقه بوده است.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا