فارس

لزوم ساخت پناهگاه سگ های بلاصاحب در روستاهای بخش مرکزی شیراز

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، علی اصغر زارعی اظهار کرد: یکی از معضلات مردم روستاهای بخش مرکزی شیراز مواجه با سگ های ولگرد در مناطق مختلف بخش مرکزی شامل ۵ دهستان: قره باغ، بیدزرد، دراک، کفترک و داریون است که نیازمند اصلاح و تجدید نظر در بعضی موارد می باشد.

وی افزود: اصلی ترین و ابتدایی ترین اقدام جهت کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب و ولگرد در محیط های روستایی، مدیریت پسماند است زیرا هنگامی که غذا به راحتی و به وفور از طریق پسماند ها در اختیار این نوع از حیوانات قرار می‌گیرد میزان تولید مثل آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: عدم مدیریت پسماند و غذا رسانی به سگ ها سبب افزایش بی حد و حصر جمعیت این حیوانات می شود‌. لذا زمانی که این حیوانات در روستا و اطراف آن به راحتی غذای خود را تهیه می کنند قطعا خارج کردن آنها از سطح روستا نیز یک معضل جدی و اساسی خواهد بود.

زارعی بیان کرد: عدم مدیریت پسماند و غذا رسانی به سگ ها و نیز وجود کشتارگاه های مرغ؛ میدان حیوانات جنب شهرک صنعتی شیراز؛ جمعه بازار (که پسماند و ته مانده غذا را در بیابان رهاسازی می‌کنند ) سبب افزایش بی حد و حصر جمعیت این حیوانات می شود‌.

او در پایان گفت: امیدواریم نهاد و سازمان های متولی از جمله محیط زیست، دامپزشکی، بهداشت، فرمانداری و بخشداری موضوع فعال سازی پناهگاه سگ های ولگرد را در دستور کار خود قرار دهند و هر چه سریعتر اقدام به جمع آوری آنها نمایند.
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا