اخبار ورزشی

پیش‌بینی کشتی‌گیر آذربایجانی از مدال‌آوران کشورش در مسابقات جهانی بلگراد

پیش‌بینی کشتی‌گیر آذربایجانی از مدال‌آوران کشورش در مسابقات جهانی بلگراد

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، تیم ملی آذربایجان قطعاً امسال هم با تیم‌های خوبی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ شرکت خواهد کرد. آنها هم در رشته آزاد و هم فرنگی جزو مدعیان هستند. رفیق حسین‌اف که نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم تیم ملی فرنگی آذربایجان در مسابقات جهانی پیش روست، یک مدال طلا و یک نقره جهانی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده، ضمن اینکه در المپیک توکیو، در ۷۷ کیلوگرم صاحب نشان برنز شد.

حسین‌اف هرچند سه مدال المپیک و جهانی و سه طلا، یک نقره و یک برنز اروپا را در کارنامه دارد، اما هرگز نتوانسته است در یک سال هم قهرمان اروپا شود و هم قهرمان جهان. این در حالی است که در کشتی آذربایجان، در این زمینه الدانیز عزیزلی و حسن علی‌یف رکورددار هستند.

عزیزلی که یکی از مدعیان سبک وزن فرنگی است، هرچند امسال قهرمان اروپا نشد، اما طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ که قهرمان جهان شد، مدال طلای مسابقات اروپایی را از آن خود کرد. او در این زمینه با دو طلای جهان و دو طلای اروپایی در یک سال، رکورددار است اما پیش از این حسن علی‌یف که اکنون عضو کادر فنی تیم ملی آذربایجان است هم توانسته بود در سال ۲۰۱۰ چنین افتخاری را یک بار کسب کند.

رفیق حسین‌اف هرچند خودش امسال قهرمان اروپا نشده، اما امیدوار است که حسرت جعفراف و غنی‌زاده بتوانند امسال صاحب چنین رکوردی شوند. هر دو کشتی‌گیر امسال در زاگرب قهرمان اروپا شدند، جعفراف در ۶۷ کیلو و غنی‌زاده در ۷۲ کیلوگرم و هر دو جزو مدعیان مدال جهانی هم محسوب می‌شوند که حسین‌اف برای‌شان مدال هم پیش‌بینی کرده است.

البته کار جعفراف و غنی‌زاده قطعاً راحت نخواهد بود و آنها حریفان خوبی را در صربستان پیش روی خود می‌بینند.

تیم ملی ایران هم در این دو وزن یادشده محمدرضا گرایی و دانیال سهرابی را دارد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا