خوزستان

سلاح غیرمجاز باعث سلب امنیت جامعه می‌شود/ لزوم برخورد قاطعانه با متخلفان

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: از مهمترین سفارش‌های پیامبر اکرم درباره احترام به مومنان، همسایگان و حفظ حرمت و امنیت آنها بوده است.

وی افزود: طبق حدیث شریف نبوی به نقل از حضرت فاطمه زهرا(س)، مؤمن نیست «کسی که همسایه از آزارش در امان نباشد»؛ در این حدیث آمده «اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، یا حرف خوب بزنید یا سکوت کنید».

آیت الله کعبی در ادامه به برخی رفتارهای جاهلانه و خشونت بار اشاره کرد و افزود: تهدید و آزار دیگران به دور از سنت رسول خدا(ص) و سفارش‌های حضرت‌ زهرا و اهل بیت است و هرکسی به سهم خود باید با این رفتارها مقابله کند.

نماینده خوزستان در محلس خبرگان رهبری با محکومیت خشونت و تعدی به مردم، عنوان کرد: وجود سلاح غیرمجاز در دست برخی از افراد موجب سلب امنیت و آرامش جامعه می‌شود و مسوولان باید برای جمع‌آوری آنها اقدام کند چرا که خطرات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به پویش ممنوعیت تیراندازی در مراسم مختلف، گفت: این پویش کافی نیست بلکه باید نهضتی برای جمع آوری سلاح غیرمجاز ایجاد شود و قبایل و عشایر نیز ضمن مشارکت در این نهضت، خوب است که داشتن سلاح را محکوم کنند.

آیت‌الله کعبی خطاب به استاندار خوزستان و سایر مسوولان کشوری و استانی، عنوان کرد: در مرحله اول برای تحویل سلاح فراخوان دهند و در مرحله بعدی هرکس از تحویل سلاح سرپیچی کرد قاطعانه با او برخورد قانونی شود چرا که مسلمانان و مومنان را به ترس انداخته است.

وی با بیان اینکه در اسلام نظام سیاسی مبتنی بر ولایت است، گفت: در این نظام شاهد درهم‌تنیدگی دین و سیاست هستیم و اجرای شریعت اسلامی، سنت، امنیت، عدالت، استقرار، وحدت، هدایت، حق، کمال و رشد را تضمین می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از رحلت پیامبر(ص) برخی نظام قبیله‌ای را جایگزین ولایت الهی کردند که این نوعی جدایی دین از سیاست و کودتایی علیه سنت پیامبر بود.

وی عنوان کرد: اسلام با وجود قبیله مخالفت نکرد و شبکه اجتماعی قبایل نیز پیامبر را یاری کردند اما حکومت از جانب خدا به دست خود او بود و همه باید تابع ولی امر باشند.

انتهای پیام/م

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا