آذربایجان غربی

صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی

صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی

به گزارش خبرگزاری برگزیده از آذربایجان‌غربی، عبدالحمید سرتیپی گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولید شده در داخل استان آذربایجان‌غربی به ارزش نزدیک به ۱۴۸۹ میلیون دلار از گمرکات استان به بازارهای جهانی صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در بازه زمانی یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار تن انواع کالاهای بازرگانی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان به بازرهای جهانی صادر شده است که از لحاظ وزنی ۴۳ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ رشد داشته است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه، ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۸۳۸ میلیون و ۴۸۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه ۸۱۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۴۳۳ فقره نیز تمدید گردید که از لحاظ صدور ۵۷ درصد و از لحاظ تمدید ۷۶ درصد افزایش داشته است. همچنین در ۱۱ ماهه سال گذشته ۸۲۹ فقره کارت پیله وری در استان صادر شده است.

سرتیپی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ در کل استان ۱۱۲ نوبت انتخابات برای تعیین تکلیف اتحادیه های صنفی استانی برگزار گردید که بیشترین انتخابات با ۳۴ نوبت در شهرستان ارومیه برگزار و دارندگان واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی افراد واجد شرایط را برای سکانداری اتحادیه های صنفی مربوطه برای دوره مدیریتی ۴ ساله انتخاب کردند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا