اجتماعی

اتصال انتهای بزرگراه شهید باقری به شهید بابایی در شرق تهران

اتصال انتهای بزرگراه شهید باقری به شهید بابایی در شرق تهران

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، علی‌اصغر کمالی‌زاده؛ شهردار منطقه ۴ عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه این منطقه به وسعت یک کلانشهر است و در بحث وسعت و جمعیت در رتبه اول تهران قرار دارد و به نوعی این منطقه ایران کوچک است و اقوام و فرهنگ‌های مختلف در آن دیده می‌شوند، اظهار کرد: سال گذشته ۳۰ پروژه آماده بهره‌برداری داشتیم که به بهره‌برداری رسیده‌اند، در منطقه ۴ بیشترین پروژه را داریم که عموماً احداثی است، ۴۲ پروژه احداثی داریم که امسال کلنگ می‌خورد که یکی از مهمترین آنها پروژه ادامه بلوار دلاوران به طول ۱.۷ کیلومتر است.

وی افزود: در بحث آسفالت سال گذشته ۴۰ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شد و امسال تا امروز ۴۰ هزار تن آسفالت‌ریزی داشتیم و آسفالت‌ریزی دو تا سه برابر این عدد را تا پایان امسال پیگیر هستیم.

کمالی‌زاده ادامه داد: جوی‌هایی که شرقی و غربی است و باعث بوی بد و جانوران موذی می‌شود را تبدیل به کانیو می‌کنیم، در بحث مخازن زباله ۶۰۰ مخزن زباله نو را امسال اضافه کردیم و در این مدت جابجایی مخزن از نقطه‌ای به نقطه دیگر نداشتیم بلکه مخازن خریداری شدند و در مناطق مختلف تقسیم می‌شود.

شهردار منطقه ۴ اضافه کرد: آنالیز خدمات شهری منطقه را داریم و قرار است آنالیز به‌روز شده در قالب ماشین‌آلات و کارگر داشته باشیم که می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت رفت و روب و جمع‌آوری زباله داشته‌ باشد، همچنین بساط‌گستری، معضلی بود که در یکی از خیابان‌های خاک سفید داشتیم و با جمع‌آوری آن را حل کردیم.

وی افزود: پروژه اتصال انتهای بزرگراه باقری به شهید بابایی یکی از پروژه‌هایی است که در واقع مربوط به منطقه یک است، اما ما نیز پیگیر این موضوع هستیم، مشکل معارض در این پروژه وجود داشت که به کارشناسی و تملک رسید و قرار است به‌زودی انتهای شهید باقری به بابایی وصل شود و بازتوزیع مناسبی را در بحث ترافیک داشته باشیم.

کمالی‌زاده عنوان کرد: کار بزرگی که در این دوره از مدیریت شهری انجام شده این است که ۲۸ هزار میلیارد تومان در بحث اتوبوسرانی و تاکسیرانی قرارداد منعقد شده و امسال بخش گسترده‌ای از اتوبوس وارد ناوگان می‌شود، همچنین توسعه بخش شرقی خط ۴ در دستور کار قرار دارد که با این کار ۱۰ ایستگاه به متروی منطقه ۴ اضافه می‌شود و در کاهش ترافیک منطقه مؤثر خواهد بود.

به گفته شهردار منطقه ۴، زمینی را برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی لویزان تحویل دادیم و نسبت به ساخت آن توسط آتش‌نشانی اقدام خواهد شد.

وی دیگر پروژه منطقه ۴ را تکمیل دوربرگردان یاس فاطمی در اتوبان باقری عنوان کرد و گفت: بعد از مهرماه جابجایی درختان این پروژه انجام و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین سه تقاطع در حال ساخت است و دو تقاطع برای سال آینده تعریف شده است، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه باقری با بزرگراه شهید سلیمانی در قالب بودجه سال ۱۴۰۳ تعریف می‌شود، این پروژه مشکل تملک داشت اما با اصلاح طرح هندسی آن تملکات و تلاقی با ایستگاه مترویی که در زیر آن قرار دارد، حل شده است.

کمالی‌زاده اظهار کرد: در خصوص مجموعه ورزشی قنات کوثر که بیش از ۱۰ سال رها شده بود امسال قرارداد بستیم تا در کنار دیگر اقدامات این بخش، سرانه‌های فرهنگی و ورزشی منطقه را ترمیم و ارتقا دهیم.

بهره‌برداری از فاز نخست پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام در سال ۱۴۰۳

شهردار منطقه ۴ در ادامه در خصوص بحث تقسیم این منطقه به دو یا سه منطقه یادآور شد: حدود ۶۴۰۰ هکتار محدوده منطقه ۴ است و این منطقه حدود ۸ هزار هکتار نیز حریم دارد، طبق ارزیابی‌های حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت آن از جمعیت شهر قم و اهواز بیشتر است و بر همین اساس نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر است، بحث تقسیم منطقه در جلسه قبلی شورا نیز مطرح شده اما به جمع بندی نهایی نرسیده است ، با این کاز هر چند توجه بیشتری به بخش‌های منطقه می‌شود اما ارائه خدمات در آن بیشتر نمی‌شود چرا که تعداد کارگر و خدمت‌رسانی بر اساس مساحت و جمعیت است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا