علمی و فناوری

عقاب هارپی؛ این پرنده حیرت‌آور از انسان بزرگتر است!/ عکس

عقاب هارپی؛ این پرنده حیرت‌آور از انسان بزرگتر است!/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، بسیاری از کاربران اینترنت با دیدن تصویر این پرنده عظیم الجثه شوکه شدند و بسیاری تصور کردند که این تصویر به صورت دیجیتالی تغییر یافته است، در حالی که دیگران فکر می کردند شخصی لباس حیوانی پوشیده است. با این حال، هزاران نفر از اینکه متوجه شدند موجود مورد بحث واقعا وجود دارد و به عقاب هارپی معروف است، شگفت زده شدند.

بسیاری از نمونه ها که یکی از بزرگترین گونه های پرنده هنوز زنده به حساب می آیند، به اندازه یک انسان بالغ بالغ شدند. طول بال آن می تواند به ۶.۵ فوت برسد و وزن آن بین ۴ تا ۲۰ پوند باشد (وزن ماده وزن نر را دو برابر می کند). پنجه های آن بسیار بزرگ است، آنها می توانند بیش از ۵ اینچ منبسط شوند و از دست انسان بزرگتر باشند.

عقاب هارپی؛ این پرنده حیرت‌آور از انسان بزرگتر است!/ عکس

از سوابق تاریخی دوران باستان و از فسیل‌هایی که کشف کرده‌ایم، می‌دانیم که پرندگان بزرگ میلیون‌ها سال در این زمین پرسه می‌زنند. اما چیزی که اکثر مردم از آن آگاه نیستند این است که چنین گونه های بزرگی هنوز در اطراف ما هستند و حتی تا به امروز نیز زندگی و تنفس می کنند و نمونه کامل آن عقاب هارپی است.

بسیاری از کاربران اینترنت با دیدن تصویر این پرنده عظیم الجثه شوکه شدند و بسیاری تصور کردند که این تصویر به صورت دیجیتالی تغییر یافته است، در حالی که دیگران فکر می کردند شخصی لباس حیوانی پوشیده است. با این حال، هزاران نفر از اینکه متوجه شدند موجود مورد بحث واقعا وجود دارد و به عقاب هارپی معروف است، شگفت زده شدند.

طول بال آن می تواند به ۶.۵ فوت برسد و وزن آن بین ۴ تا ۲۰ پوند باشد. پنجه های آن بسیار بزرگ است، آنها می توانند بیش از ۵ اینچ منبسط شوند و از دست انسان بزرگتر باشند.

منبع: هیستوری‌آف‌یستردی

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا