فرهنگ و هنر

شعرخوانی شعرای سوری درباره حاج قاسم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات برگزیده های ایران،‌ در دمشق پایتخت سوریه و با حضور مسؤولاین اتحادیه نویسندگان عرب سوریه و جمعی از شاعران و ادیبان سوری و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سفیر کشور یمن در سوریه، مراسم یادبود دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران باوفایشان با همکاری موسسه بین‌المللی أدبنا در مقر اتحادیه نویسندگان عرب برگزار شد.

شاعران سوری در این مراسم ضمن بزرگداشت مقام شهدای محور مقاومت، از وفاداری و اخلاص و ازخودگذشتگی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم رزمانش در رهایی آن‌ها از تروریست و داعش به شعرسرایی پرداختند.

در پایان ضمن تکریم شاعران قصیده‌سرای در این همایش ادبی از کتاب‌های وصف یاران، سبکبالان، نهج الشهیدین و بل أحیاء که به همت موسسه ادبنا و انتشارات عمار به چاپ رسیده است در مقر این اتحادیه رونمایی شد.

اتحادیه نویسندگان عرب با بیش از نیم قرن سابقه حضور درخشان در عرصه فرهنگی و ادبی جهان عرب، خواستگاه شاعران و نویسندگان جهان عرب است و این اتحادیه از اهمیت بسیار بالایی در بین قشر فرهیخته و فرهنگی در کشورهای عربی و اسلامی برخوردار است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا