کردستان

شهدا، شهادت را بر مرگ اجباری ترجیح دادند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، ذبیح‌الله مالکی پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکرهای دو شهید تازه تفحص شده در سنندج اظهار کرد: امروز ایران عزیز در حال و هوای دوران دفاع مقدس است چرا که پیکر مطهر ۲۵۰ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در ۲۱ استان کشور تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان افزود: کردستان یکی از استان‌هایی است که امروز میزبان دو شهید تازه تفحص‌شده، یک شهید آن بومی استان و دیگری شهید گمنامی است که در این استان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

وی تصریح کرد: این شهید عزیز تازه تفحص‌شده استان کردستان مربوط به شهر سقز است که بعد از تشییع به زادگاهش سقز باز می‌گردد و دیگر شهید عزیز نیز در محوطه صدا و سیمای مرکز کردستان تدفین می‌شود.

مالکی گفت:‌ شهدای ما انسان‌های با بصیرت و تیزهوشی بودند و این دلیل برد و پیروزی آنها در دنیا است.

وی افزود: شهدای ایران اسلامی با بصیرت بودند امام را شناختند و کشور اسلامی و جبهه دشمن را خوب شناختند و به میدان مقابله با دشمنان آمدند.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، زمانی که جنگ تحمیلی از سوی دشمنان بر ملت ایران تحمیل شد، ما تازه انقلاب کرده بودیم و تجهیزات آنچنانی و سپاه و ارتش منسجم نداشتیم و طرف مقابل تا دندان مسلح بود و همه کشورهای ابرقدرت هم پشت سر این رژیم جنایتکاران بودند.

وی عنوان کرد: با وجود هجمه گسترده دشمنان، با خون پاک این شهیدان و با دست خالی در برابر دشمنان ایستادیم و از مرز و بوم دفاع کردیم و به پیروزی رسیدیم.

مالکی افزود: اگر به دوران سردمداران کثیفی که در کشور ما حکومت کردند برگردیم می ‌بینیم چه افرادی بودند که بیش از یک میلیون کیلومترمربع از خاک ایران در آن دوران در قالب عهدنامه‌های مختلفی به کشورهای دیگر واگذار کردند.

وی اضافه کرد: اگر این شهیدان عزیز نبودند در دوران دفاع مقدس ما با دست خالی نمی‌توانستیم دفاع کنیم از ۲۶ کشور جهان اسیر گرفتیم این کشورهای در بخش‌های مختلف رژیم بعث را حمایت کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خاطرنشان کرد: ایران عزیز با رهبری داهیانه امام امت توانست بر دشمنان غلبه کند و در هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران را به دشمنان ندهند.

وی ادامه داد: شهدا با ذکاوتی که داشتند بین مرگ اختیاری و اجباری، مرگ اختیاری را انتخاب کردند و به شهادت رسیدند.

مالکی افزود: جاذبه شهادت دلیل پیروزی و حضور گسترده جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل است.

وی با بیان اینکه انقلاب، اسلام و نظامی اسلامی بود که همه برای دفاع از آن به میدان آمدند، گفت:‌ حاج قاسم سلیمانی رویای تشکیل خاورمیانه بزرگ را از سر عقب‌مانده‌های امریکا و اسرائیل و سایر کشورهای ضداسلامی پراند.

گفتنی است، پیکر مطهر شهید توفیق احمدی برای تشییع و تدفین در سقز بدرقه شد و پیکر مطهر شهید گمنام در محوطه صداوسیمای مرکز استان تدفین شد.

کردستان در راه دفاع از دین و انقلاب ۵ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم کرده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا