اخبار روز

۸۰ میلیون تُن کالا در دولت سیزدهم از بنادر هرمزگان صادر شد

۸۰ میلیون تُن کالا در دولت سیزدهم از بنادر هرمزگان صادر شد

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد روز یکشنبه در تشریح اقدامات برجسته دریایی و بندری هرمزگان در دولت سیزدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای دولت سیزدهم همچنین بیش از ۱۳ میلیون تُن کالا از بنادر این استان ترانزیت شد.

وی میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این مدت را بیش از ۱۹۳ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۱۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۱۲۵ میلیون تن کالای غیرنفتی در بنادر استان و افزایش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی را نیز بیش از ۶۸ میلیون تن اعلام کرد.

عباس‌نژاد ادامه داد: در دولت سیزدهم همچنین بیش از چهار میلیون TEU کالای کانتینری در بنادر استان هرمزگان با ۳۰ درصد افزایش تخلیه و بارگیری شده است.

وی در بخش دیگری راه‌اندازی بندر جدید خمیر به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و مواد معدنی (سنگ گچ)، انعقاد قرارداد با پنج شرکت فعال در حوزه صادرات سنگ گچ و آغاز عملیات اجرایی تکمیل موج‌شکن مرحله نخست بندر نخل ناخدا با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال را از اقدامات شاخص دریایی و بندری در دولت سیزدهم نام برد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، طرح توسعه جدید این بندر با هدف افزایش ظرفیت کانتینری از ۶.۳ میلیون TEU به میزان ۸.۲ میلیون TEU و ایجاد مزیت رقابتی در منطقه با قابلیت پذیرش کشتی‌های نسل جدید ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU و امضای توافقنامه همکاری سه‌جانبه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور به منظور احداث «مجتمع مسافری و گردشگری در بنادر شهید حقانی، نخل ناخدا(شرق شهر بندرعباس) و جزیره هرمز» را از دیگر اقدامات شاخص عنوان کرد.

عباس‌نژاد در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از ۱۰ طرح دریایی و بندری شامل ۶ طرح بهره‌برداری، سه طرح آغاز عملیات اجرایی و یک طرح بهره‌برداری از تجهیزات با حضور وزیر راه و شهرسازی در اسفندماه ۱۴۰۱، گفت: در هفته دولت سال گذشته، هشت طرح دریایی و بندری با اعتباری افزون بر سه هزار و ۴۵۹ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی سرعت بخشی به صدور مجوز و ثبت شناورهای صیادی برابر با ضوابط ابلاغی و احداث موج‌شکن‌های مردمی و واگذاری مدیریت آن به ساحل نشینان برای مدیریت امور صیادی، حمل و نقل دریایی کالا و استقرار شناورها را بخش دیگری از اقدامات شاخص اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در دولت سیزدهم عنوان کرد.

/۸۶۴/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا