کردستان

شهید سلیمانی دشمن‌شناس و زمان‌شناس بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت‌الاسلام سعید عسگری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس که با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان و جمعی از اقشار مردم در مسجد حیدر کرار سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سیره، روش و منش پیامبر اسلام مطابق با قرآن بود و شهید سلیمانی هم به سیره پیامبر اقتدار کرد و امروز به افتخار همه آزادی‌اندیشان و مظلومان جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مومنین با همدیگر انسان‌های مهربان هستند اما هرچه نفرت و کینه در دل دارند نسبت به دشمنان است، گفت:  شهید سلیمانی دشمن‌شناس و زمان‌شناس بود و می‌دانست کجا و چه زمانی با دشمن برخورد کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: شهید سلیمانی با شناخت واقعی از دشمن می‌دانست که کجا باید دست به اسلحه ببرد و کجا باید وارد کارزار شود همانجا با تمام سختی‌ها وارد کارزار می‌شد و دشمن را به عقب می‌راند.

وی گفت: اگر در بین مسلمانان کسانی باشند که به دیگران کینه داشته باشند نه بوبی از دین و سیره پیامبر مکرم اسلام برده و نه چیزی از مکتب شهید سلیمانی فراگرفته‌اند.

عسکری خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی وقتی مظلوم و گرفتاری را می‌دید عاشق او می‌شد و با تمام توان برای رفع غم و گرفتاری او تلاش می‌کرد همان روحیه‌ای که پیامبر نسبت به امت خود داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی به پیامبر اقتدا و تاسی می‌کرد و مهربان‌ترین انسان نسبت به مسلمانان و امت‌ پیامبر بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت:‌ پیامبر مکرم اسلام با اخلاق خوش اسلام را در زمان جاهلیت گسترش داد و در طول ۲۳ سال از نبوت‌شان با همین خلق حسنه و مهربانی همگان را مجذوب خود و دین اسلام کرد.

وی اذعان کرد: اگر کسی مدعی امت پیامبر بودن دارد باید چنین اخلاقی داشته باشد و به سیره و روش زندگی پیامبر اقتدا کند و رهرو ایشان باشد.

عسکری تصریح کرد: اگر افرادی در بین مسلمانان پیدا شوند که نسبت به هم رحم و مهربانی نداشته باشند اینها بویی از مکتب پیامبر نبرده‌اند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا