اخبار روز

شولتس خطاب به نتانیاهو: دیپلماسی اولویت ما در قبال ایران است

شولتس خطاب به نتانیاهو: دیپلماسی اولویت ما در قبال ایران است

به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، اولاف شولتس صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برلین درباره بحران سیاسی در این رژیم به خاطر تاکید کابینه حاکم بر انجام اصلاحات قضائی ابراز نگرانی کرد.

وی از نتانیاهو خواست برای انجام اصلاحات قضائی و در جهت تامین نظر مخالفان، طرح اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی را مدنظر قرار دهد.

این مقام آلمانی، تفکیک قوا در رژیم صهیونیستی و استقلال قوه قضائیه را ستود و از رصد مسائل مربوط به این موضوع توسط آلمان خبر داد و طرفین را به مذاکره و تفاهم دعوت کرد.

شولتس درباره افزایش خشونت ها در کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کرد و خواستار استفاده از نیروی نظامی برای آرام کردن اوضاع شد.

وی در عین حال ضمن تاکید بر اینکه نباید اجازه داد ایران به سلاح اتمی دست یابد، گفت: راه حل دیپلماتیک اولویت ما در این رابطه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در ادامه لفاظی ها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته ای جمهوری اسلامی گفت: (رژیم) اسرائیل هرکاری که برای دفاع از خود در مقابل ایران لازم بداند، انجام خواهد داد.

نتانیاهو، ایران را بدون ارائه مدرکی معتبر به ارسال تروریست به سرزمین های اشغالی متهم کرد و گفت: آنها که تروریست اعزام می کنند، هزینه سنگینی خواهند پرداخت.

وی در پاسخ به درخواست صدراعظم آلمان برای توجه به خواست مخالفان درباره اصلاحات قضائی، ادعا کرد: به شما اطمینان می دهم که اسرائیل نیز یک لیبرال دموکراسی مثل دیگر لیبرال دموکراسی ها خواهد ماند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا