اقتصادی

۵ اقتصاد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ را بشناسید

۵ اقتصاد برتر جهان در سال ۲۰۲۴ را بشناسید

به گزارش خبرگزاری برگزیده؛ از تولید ناخالص داخلی به عنوان یک معیار کلیدی برای ارزیابی بزرگی اقتصاد یک کشور عمل می کند. رویکرد مرسوم برای اندازه گیری تولید ناخالص داخلی یک کشور شامل روش مخارج است که در آن رقم کل با تجمیع هزینه ها برای کالاهای مصرفی تازه، سرمایه گذاری های جدید، هزینه های دولتی و ارزش خالص صادرات به دست می آید.

داده های صندوق بین المللی پول از دوم ژانویه ۲۰۲۴ نشان می دهد پنج اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس تولید ناخالص داخلی خود مرتب شده و شامل ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان و هند هستند.

ایالات متحده آمریکا

ایمنا در گزارش آورده است تولید ناخالص داخلی ایالات متحده ۲۶ هزار و ۹۵۴ میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی ۱.۶ درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور ۸۰ هزار و ۴۱۰ دلار است. به این ترتیب ایالات متحده جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهانی و ثروتمندترین کشور را از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ حفظ کرده است. ایالات متحده از بازار مصرف قابل توجهی برخوردار است، زیرساخت انعطاف پذیری دارد و از شرایط تجاری سودمندی برخوردار است.

چین

تولید ناخالص داخلی چین ۱۷ هزار و ۷۸۶ میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی آن ۵.۲ درصد و تولید ناخالص داخلی آن بر اساس سرانه کشور ۱۲ هزار و ۵۴۰ دلار است. چین شاهد رشد قابل توجهی در پیشرفت اقتصادی خود بوده و از رتبه چهارم در سال ۱۹۶۰ به رتبه دوم در سال ۲۰۲۳ رسیده است. اقتصاد چین به طور عمده به تولید، صادرات و سرمایه گذاری وابسته است و دارای نیروی کار گسترده، پشتیبانی قوی دولتی، پیشرفت های زیرساختی و بازار مصرفی در حال گسترش است.

آلمان

تولید ناخالص داخلی آلمان چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی منفی ۰.۱ درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور ۵۲ هزار و ۸۲۰ دلار است. اقتصاد آلمان به شدت بر صادرات متمرکز و به واسطه دقت بالا در بخش های مهندسی، خودرو، مواد شیمیایی و داروسازی مشهور است؛ این کشور از نیروی کار ماهر، ابتکارات تحقیق و توسعه قوی و تعهد آشکار به پرورش نوآوری بهره می برد.

ژاپن

تولید ناخالص داخلی ژاپن چهار هزار و ۲۳۱ میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی ۱.۳ درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور ۳۳ هزار و ۹۵۰ دلار است. اقتصاد برجسته ژاپن با فناوری پیشرفته، قدرت تولید و صنعت خدمات متمایز است. بخش های اقتصادی برجسته ژاپن شامل خودرو، الکترونیک، ماشین آلات و حوزه های مالی می شود. علاوه بر این، ژاپن به دلیل اخلاق کاری تزلزل ناپذیر، پیشرفت های تکنولوژیکی پیشگام و صادرات استثنایی با کیفیت برتر شناخته شده است.

هندوستان

هند در رتبه بندی تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۴ در رتبه پنجم قرار دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور سه هزار و ۷۳۰ میلیارد دلار، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی ۵.۹ درصد و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور دو هزار و ۶۱۰ دلار است. اقتصاد هند دارای تنوع و رشد سریع است که توسط بخش های کلیدی مانند فناوری اطلاعات، خدمات، کشاورزی و تولید تقویت می شود. این کشور بر بازار داخلی گسترده، نیروی کار جوان و ماهر از نظر فناوری و طبقه متوسط در حال گسترش خود سرمایه گذاری می کند.

۲۲۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا