Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
صانعی: برای ادامه همکاری با فدراسیون اول مطالباتمان را تسویه کنند/ ناظم الشریعه را حفظ کنند بهتر است - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار ورزشی

صانعی: برای ادامه همکاری با فدراسیون اول مطالباتمان را تسویه کنند/ ناظم الشریعه را حفظ کنند بهتر است

علی صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، در خصوص اینکه یکی از گزینه‌های اصلی فدراسیون فوتبالبرای مربیگری در تیم زیر ۱۹ ساله های فوتسال است، اظهار داشت: از کسانی که من را پیشنهاد داده اند تشکر می کنم اما متأسفانه در حال حاضر تیمی به نام زیر ۱۹ سال فوتسال نداریم. از اواخر سال ۹۹ حدود ۱۰ ماه است که ما اصلاً در رده‌های پایه نه تمرین مناسب و نه استعدادیابی داشته ایم.

وی افزود: البته در این رده سنی بازیکنان خوبی داریم اما با توجه به وقت  کمی که داریم کارمان برای انتخاب بازیکن سخت است. ما باید در ابتدای شروع کار ۲۰ نفر از بازیکنانی که در لیگ‌های مختلف حضور دارند را به اردو دعوت کنیم و کارهای اولیه از سوی فدراسیون فوتبال برای اعزام انجام شود.

سرمربی سابق تیم ملی زیر ۲۰ سال فوتسال گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال باید در بحث استعدادیابی و رده‌های پایه بیشتر کار کنند. با توجه به دعوتنامه‌ای که از سوی اتحادیه کافا ارسال شده بود  فدراسیون باید چند ماه قبل در مورد اعزام و یا اعزام نکردن  این تیم به مسابقات  تصمیم‌گیری می‌کرد و ما هم فرصت مناسب داشتیم که  برای انتخاب بازیکن لیگ‌های جوانان، امید، نوجوانان را زیر نظر بگیریم اما متأسفانه این لیگ‌ها همگی به اتمام رسیده است.

صانعی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹  حدود ۱۰۰ بازیکن آماده در رده‌های پایه داشتیم اما با روند تعطیلی اردوها و استعدادیابی این بازیکنان همگی رها شدند. حالا در مدت کوتاه باید با تیم‌های مختلف لیگ برتری، لیگ یک، جوانان مکاتبه‌ای داشته باشیم و هرچه سریع‌تر وضعیت بازیکنان اعزامی را مشخص کنیم.ای کاش مسئولین فدراسیون سه ماه زودتر این تصمیم را می‌گرفت.

وی افزود:  اولین کار فدراسیون و کمیته فوتسال این است که تکلیف کادر فنی زیر ۱۹ سال را مشخص کند تا حداقل بتوانند بازیکنان مدنظر خود را در  عرض یک هفته یا ۱۰ روز در اردو جمع کنند. درست است کار سخت است اما ما نباید این تورنمنت را از دست بدهیم. مطمئن باشید اگر این تورنمنت را هم از دست بدهیم وضعیت بدتر می‌شود. البته ما ایرانیم و در بدترین شرایط هم به خوبی توانسته‌ایم نتیجه لازم را به دست آوریم.

سرمربی سابق تیم ملی زیر ۲۰ سال فوتسال اضافه کرد: ما در رده‌های پایه ضعیف عمل کردیم و حتی در حال حاضر ما تیم ملی زیر ۲۳ سال که نیاز مبرم تیم ملی بزرگسالان است هم نداریم. این رده به تیم ملی خیلی می‌تواند کمک کند و پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان است. میانگین تیم ملی بزرگسالان ما ۲۶ سال یا بیشتر است و ما می‌ توانیم با تشکیل تیم ملی زیر ۲۳ سال بازیکنان خوبی را تحویل دهیم.

صانعی ادامه داد: باز هم تکرار می‌کنم اگر می‌خواهیم تیمی را به مسابقات زیر ۱۹ سال اعزام کنیم از همین الان باید مقدمات کار آماده شود به این دلیل که بازیکنان در این رده هیچگونه پاسپورت و آشنایی برای اعزام به تورنمنتی ندارند و ما باید با اجازه خانواده‌های آنها و با هماهنگی فدراسیون پاسپورت آنها را تهیه کنیم. این موضوع حداقل یک هفته طول می‌کشد و بعد از آن باید اسامی نهایی را به فدراسیون اعلام  کنیمکه از کشور میزبان درخواست ویزا شود که این موضوع هم زمان بر است،  اگر قرار باشد تیمی به این تورنمنت اعزام شود همین لحظه هم دیر است. 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مطالبات خود را از فدراسیون دریافت کرده‌ یا خیر، عنوان کرد:‌ خیر، حدوداً ۳۰ درصد از مطالبات کادر فنی را حدود ۱۰ روز پیش پرداخت کردند اگر قرار شد ما مجدداً با فدراسیون کار کنیم درخواست دارم مبلغ مطالبات مابقی کادر فنی که ناچیز هم است پرداخت شود و سپس همکاری ادامه پیدا کند.

سرمربی سابق تیم ملی زیر ۲۰ سال فوتسال در پاسخ به سؤال دیگری که آیا تشکیل کمیته فنی برای کمیته فوتسال نیاز است یا خیر، اظهار داشت: کمیته فوتسال نیاز مبرم به کمیته فنی دارد، در این کمیته می‌توان در مورد سرمربی تیم‌های ملی بانوان و آقایان در رده‌های مختلف تصمیم‌گیری کرد. قبلاً که این کمیته وجود داشت و ما هم جزو آن بودیم بحث‌های خوبی در زمینه فنی انجام می‌شد و به جمع‌بندی مناسب می‌رسیدیم. بدون بحث فنی نمی‌توان در مورد مسائل مختلف تصمیم‌گیری کرد و این موضوع یک امر ضروری است. اگر می‌خواهیم مثل گذشته موفق باشیم این کمیته باید هرچه زودتر تشکیل شود. 

صانعی در خصوص اینکه بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا از ۱۲ الی ۲۷ فروردین قرار است در کشور قرقیزستان برگزار شود اما شنیده شده فدراسیون فوتبال در پایان اسفند قصد تمدید قرارداد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی را ندارد، گفت: با توجه به اینکه مسابقات مقدماتی جام ملت ها از ۱۲ فروردین آغاز می‌شود فکر می‌کنم قرارداد ناظم‌الشریعه باید تا پایان مسابقات که شهریور است، تمدید شود؛ به این دلیل که وی سال‌ها است با تیم ملی کار می‌کند و کادر فنی وی بازیکنان مختلف را زیر نظر دارند.

وی تصریح کرد: ما باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم، همین کادر فنی باید کار را ادامه دهد و در هر موردی پاسخگو باشند اما اگر  فدراسیون بخواهد در این فرصت ۱۲ روزه  مربی جدیدی را انتخاب کند این مربی برای عدم نتیجه‌گیری و دفاع از عنوان قهرمانی بهانه قانونی دارد که من مدت کوتاهی با تیم ملی بوده‌ام و آشنایی کامل با بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نداشتم که  در نهایت حرف وی از نظر فنی درست است. بهتر است فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال و سایر پیشکسوتان همه با هم تیمی یکدست را  روانه جام ملتها کنیم و بعد از این مسابقات فدراسیون تصمیم نهایی خود را بگیرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا