Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
صدور مجوز انتشار ۵۹۶ کتاب در استان یزد - خبرگزاری برگزیده های ایران
یزد

صدور مجوز انتشار ۵۹۶ کتاب در استان یزد

صدور مجوز انتشار ۵۹۶ کتاب در استان یزد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از یزد، احسان عابدی در آیین رونمایی از کتاب سفالگران میبد افزود: در زمینه صدور مجوز انتشار کتاب استان یزد شاهد رشد قابل توجهی بودیم و نویسندگان، مولفان، مترجمان و پژوهشگران استان در حوزه‌های مختلف در فضایی پویا فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش حوزه فرهنگ در استان بر اینست تا کیفیت کتاب‌هایی که مجوز نشر دریافت می‌کنند ارتقا یابد. برای رسیدن به این هدف، نشست‌هایی با ناشران استان برگزار شده و امیدواریم در حوزه کتاب و نشر بتوانیم خدماتی شایانی را به مردم داشته باشیم.

عابدی در خصوص کتاب سفال میبد اظهار داشت: این کتاب بعد از چند سال رونمایی و به علاقه‌مندان حوزه کتاب و نشر معرفی شده است و خلأ چنین اثری در ارتباط با سفالگری میبد به شدت احساس می‌شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در این کتاب به هنر و صنعت دیرینه شهرستان کهن و تاریخی میبد و تاریخچه آن پرداخته شده و با دقت و ظرافت نقش و رنگارها روی سفال‌ها در آن به تصویر درآمده و مستند شده است.

وی ادامه داد: فصلی هم در این کتاب در زمینه جامعه شناسی سفال و میبد وجود دارد که در آن نگاهی به میبد دهه ۴۰ و فرهنگ، آداب، رسوم و عقاید این شهرستان شده است. این فصل به خوبی نشان می‌دهد در ارتباط با صنعت سفالگری و این هنر چه مسائل و پدیده‌های جامعه شناسی وجود داشته و به رابطه استاد و شاگردی موارد دیگر قابل اهمیت پرداخته شده است.

عابدی گفت: ترجمه و چاپ این اثر، برگ دیگری به گنجینه اسناد هویتی میبد اضافه می‌کند، زیرا همین سفال نشان هویت مردم است و امیدوارم همچنان انتشار، چاپ و تالیف در این شهرستان فرهنگی ادامه داشته باشد و شاهد رونمایی از کتاب‌ها خوب و موثر در حوزه‌های مختلف باشیم.

۴۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا