سلامت

می‌خواهید خوش اخلاق باشید؟ این خوراکی‌ها را امتحان کنید

می‌خواهید خوش اخلاق باشید؟ این خوراکی‌ها را امتحان کنید

به گزارش برگزیده، تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه سالم که میوه‌ها، سبزیجات، چربی‌های سالم و غلات کامل را شامل می‌شود با کاهش خطر افسردگی در ارتباط است. تغذیه مناسب همچنین بر سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است که متعاقب آن بر افسردگی هم تاثیر می‌گذارد.

روزنامه اطلاعات در گزارشی نوشت، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد خوراکی‌ها می‌توانند به بهبود خلق و خو کمک کنند؛ تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه سالم که میوه‌ها، سبزیجات، چربی‌های سالم و غلات کامل را شامل می‌شود با کاهش خطر افسردگی در ارتباط است. تغذیه مناسب همچنین بر سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است که متعاقب آن بر افسردگی هم تاثیر می‌گذارد.

ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل‌آلا یک منبع عالی مغذی و سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. بدن ما به تنهایی قادر به تولید امگا ۳ نیست. از آنجایی که ماهی قزل‌آلا نیز یک ماده غذایی ضدالتهاب به شمار می‌رود و در کاهش التهاب در افسردگی نقش دارد، می‌تواند در بهبود خلق و خو موثر واقع شود.

شکلات تلخ

ممکن است پس از خوردن آب‌نبات حس بدی به شما دست بدهد، اما یک تکه شکلات تلخ می‌تواند خلق و خو را بهبود ببخشد. بنا بر تحقیقات، شکلات تلخ نه تنها مغز، بلکه سیستم ایمنی و چشم‌ها را نیز تقویت می‌کند.

توت‌ها

در رژیم غذایی متعادل هر کدام از میوه‌ها مزیت‌های خاص خود را دارند. اما انواع توت‌ها برای مغز بسیار مفیدند. توت‌ها سرشار از فلاونوئید هستند که به تنظیم خلق و خو، بهبود حافظه و کاهش التهاب کمک می‌کنند.

اسفناج و کلم پیچ

سبزیجاتی که برگ سبز و تیره دارند مانند اسفناج و کلم پیچ از اسیدهای چرب امگا ۳ سرشارند و همچنین مواد غذایی ضدالتهابی به شمار می‌روند. از آنجایی که سبزی‌ها سرشار از منیزیم‌اند، نقش مهمی در عملکرد مغز و خلق و خو ایفا می‌کنند.

بادام

بادام حاوی چربی سالم است و سلامت مغز را تقویت می‌کند. بادام‌ها همچنین سرشار از ترکیبی به نام تیروزین‌اند که از کاهش عملکرد شناختی به‌ویژه در پاسخ به اضطراب، جلوگیری می‌کند.

۴۷۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا