مازندران

ضرورت تقویت جهاد تبین در حوزه آموزش و پرورش مازندران

ضرورت تقویت جهاد تبین در حوزه آموزش و پرورش مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی امروز در گردهمایی مدیران، روسای شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان مازندران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شخصیت‌های این روزها، اظهار کرد: هر کدام از این شخصیت‌ها پیام دارند، پیام‌هایی همچون پیام معنوی، اخلاقی، انقلابی و ولایی، کرامتی و ادبی مکمل آموزش‌هاست.
وی افزود: ایام ایام بصیرت است و دو شخصیتی را که هر دو الگوی بصیرت بودند، یکی بصیرت در میدان رزم و دیگری بصیرت در میدان علم، مقام این دو عزیز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حضرت علامه مصباح یزدی عمار زمان را گرامی می‌داریم.
محمدی لایینی تاکید کرد: در حوزه تعلیم و تربیت و تربیت و تعلیم در شهرستان‌های استان توجه به مسئله علم ضرورت دارد، برای توسعه و پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی حتما باید علم در مملکت ما جدی گرفته شود و آموزش و پژوهش خیلی باید مورد دغدغه و توجه باشد، مدارس باید آموزش را جدی بگیرند، ضعف‌ها را نادیده نگیرند با مشاوره‌های تحصیلی و مراقبت‌ها ضعف‌ها را تبدیل به قوت کنند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دلسوزی به این است که به دانش آموز کمک کنیم قوی شود نه اینکه نمره غیرمستحق به دانش آموزان بدهیم، تاکید کرد: در بیانیه دوم گام انقلاب اولین توصیه مقام معظم رهبری مسئله علم است که الحمدالله ایران در این زمینه رتبه قابل توجهی دارد، نکته دوم هم مسائل اخلاقی و تربیتی است که شامل آشنایی آنها با موازین اسلام، احکام فقهی و تربیت اخلاقی با توجه به اطلاعات دینی واخلاقی و سپس تربیت دینی است.
این مسئول با بیان اینکه امروز دشمنان روی دانش آموزان و مدارس حساب ویژه‌ای باز کردند؛ یادآور شد: در اغتشاشات اخیر شاهد آسیب‌هایی در حوزه آموزش و پرورش بودیم، اجمالا ضعف‌هایی وجود دارد، باید دید اینها از کجا الهام می‌گیرند؟ آیا توسط برخی از معلمان در کلاس القا می‌شوند؟ این نیاز به بررسی جدی دارد تا در داخل مدرسه خبری از القائات ضدارزشی نباشد.
وی اضافه کرد: امروز می بینیم که رانندگان تاکسی باخودشان سگ حمل می‌کنند، در نانواییها قبلا صف بانوان و آقایان جدا بود الان یک صف است، دشمن از هر طرف به ارزش‌ها و موازین اخلاقی و دینی می‌تازد، پایه‌های فرهنگی آینده همین دانش آموزان هستند که شخصیتشان باید درست شکل بگیرد، انبیا از خداوند میخواستند که در نسل‌های آینده از آن‌ها آثار خیر باقی باشد، هم ضعف علمی و هم ضعف اخلاقی برایمان بسیار خطرناک است.
محمدی لائینی گفت: جهاد تبیین برای دانش آموزان باید صورت بگیرد، اینکه ۲۰ ساعت کلاس آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود با این موضوع معلم در کلاس یک حرف ناجور بزند برابری میکند، پس گزینش معلمین باید یک گزینش حساب شده باشد.
۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا