فرهنگ و هنر

یهودی و مسیحی در عزای امام حسین(ع) گریه می‌کنند

یهودی و مسیحی در عزای امام حسین(ع) گریه می‌کنند

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، آیت‌الله عزیزالله خوشوقت رحمه‌الله علیه توصیه‌های مهم و سخنان گهرباری در خصوص برگزاری مراسم جشن و شادی و همچنین مجالس روضه عزاداری عنوان فرموده بودند. ایشان بارها در جلسات خود و یا در دیدارهای عمومی با مردم تأکید داشتند که در عبادت‌ها به درگاه خدای متعال و عرض ارادت به محضر اهل بیت علیهم السلام باید جانب ادب، خلوص و تواضع رعایت شود تا ان‌شاءالله مورد قبول درگاه حضرت حق قرار بگیرد.

خبرگزاری برگزیده های ایران در ایام عزاداری ماه محرم، به بازخوانی بخش‌هایی از سخنان ارزشمند آن عالم بزرگ دینی پرداخته است.

برای ذکر مصیبت امام حسین علیه‌السلام جمع شوید

اقامه عزای امام حسین علیه السلام هر جا که چادر و پرچم عزا زدند و نیتشان واقعاً این است که می‌خواهند اقامه عزا کنند، جای خوبی است. اما خدای ناکرده، یک وقت، برای بازی و طبل و سنج و ارگ دور هم جمع نشوند. بلکه برای ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام و گریه و عزا جمع شوند. این خیلی خوب است.

از اول زندگی انسان تا امروز، یک چنین مصیبتی اتفاق نیفتاده است؛ بی‌نظیر است، کم‌نظیر نیست!

سر مطهر امام حسین (ع) کجا دفن شده است؟

آثار قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام

اوضاع (امت اسلام) به جایی رسیده بود و خطر حذف اسلام آن قدر نزدیک شده بود که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، بنی‌امیه همه اسلام را از بین می‌بردند. قرعه به نام امام حسین علیه السلام افتاد. خدا هم به ایشان شرایطش را داده بود. ایشان هم خوب وظیفه‌اش را انجام داد و تا امروز برکات و آثارش نصیب ما هم شده است.

اگر این کار امام حسین علیه السلام نبود، هیچ چیز نبود. لذا این را باید محکم نگاه داشت. و الا این نباشد، نه ما هستیم و نه اسلام. این دستور خداست؛ طراحش خدا بود. غیر از این نمی‌شد. باید کاری انجام می‌گرفت که با همه انسان‌ها سر و کار داشته باشد. این، کار با عاطفه است؛ پول نمی‌خواهد، هیچ چیز نمی‌خواهد. یهودی‌ها گریه می‌کنند، مسیحی‌ها گریه می‌کنند، مسلمان‌ها گریه می‌کنند، بی‌دین‌ها هم گریه می‌کنند. خدا چنین برنامه‌ای پیاده کرد.

چرا امام حسین(ع) زمین محل شهادت خود را خرید؟

کشتی نجات

این کار (عزای امام حسین علیه السلام) همه را راه می‌اندازد؛ حتی دزد و جنایتکار و عرق‌خور و قمارباز، همه با یک پیراهن مشکی و یک زنجیر راه می‌افتند و محرم که تمام می‌شود، در تور امام حسین می‌افتند؛ توبه می‌کنند و نماز و روزه و همه چیز را شروع می‌کنند.

دوباره سال آینده، عده‌ای دیگر در تور امام حسین می‌افتند و این ادامه دارد. لذا بر ماست که این (عزاداری برای امام حسین علیه السلام) را حفظ کنیم.
 

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا