آذربایجان غربی

طرح جوانی جمعیت برای دولت هزینه‌تراشی نمی‌کند/ بانک‌ها باید پای کار بیایند

حسن همتی نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، در خصوص طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به روند ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته در کشور که شعار کاهش جمعیت را که در اولویت قرار دادیم، مردم تحت فشار قرار گرفته و عرفی غلط عادت داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه روند غلط کاهش فرزندآوری، آمار جمعیت کشور تقریباکاهش و به سن میان‌سالی و پیری کشانده شد که این وضعیت برای آینده کشور روند خوشبینانه نداشته و بر این اساس مجلس یازدهم بر این موضوع ورود پیدا کرده و بحث و بررسی‌های بسیار سنگین به صورت کارشناسانه در کمیسیون‌های مربوطه انجام داده و نتیجه آن طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تقویت و افزایش فرزند خانواده است.

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از افتخارات مجلس یازدهم است، تصریح‌کرد: به طور قطع این طرح از کاهش جمعیت جلوگیری  خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که “آیا این قانون برای دولت هزینه‌تراشی نمی‌کند” بیان کرد: اجرای این طرح بار مالی چندانی برای دولت نخواهد داشت و یکی از ارکان اصلی در کشور خانواده است و کشور خود یک خانواده بزرگ است و اگر خانواده‌ها در کشور تقویت نشود به طور قطع نابهنجاری‌های  اجتماعی سنگینی را بر دوش جامعه وارد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: امید است رسانه‌ها، صدا و سیما و تشکلات فرهنگی اهتمام جدی در خصوص فرهنگ‌سازی این طرح داشته باشند چرا که با تصویب یک قانون فرهنگ‌سازی مناسب انجام نمی‌شود و این امر نیاز به تبلیغات گستره و مناسب دارد.

این مقام مسوول یادآور شد: به طور یقیق مجلس و دولت پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن طرح انجام می‌دهد و ضرورت دارد فضای مجازی، رسانه‌های محلی و رسانه ملی  برای حمایت از این طرح پای کار بیایند و اعلام کنند یکی از تقویت‌های بنیان خانواده فرزند آوری است تا بتوانیم از بلای پیری جمعیت در آینده در امان باشیم.

همتی در خصوص ضمانت اجرایی این طرح به‌ویژه از سوی بانک‌ها، گفت: متاسفانه بانک‌ها در حال حاضر به جای خدمات‌رسانی بنگاه‌دار هستند و سیاست غلطی را اجرا می‌کنند و این طرح یک قانون و لازم الاجرا است و دولت نیز از این طرح حمایت می‌کند و قطع به یقین با صدرو بخشنامه‌های مختلف به بانک‌ها بایستی این طرح از سوی بانک‌ها اجرایی شود و ما تمام توان خود را به کار خواهم برد تا این طرح اجرا شود.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا