فرهنگ و هنر

وضعیت مزار روحانی شهیدی که زیر شکنجه فریاد زد: «دشمن خمینی کافر است» +تصاویر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی برگزیده های ایران، شهید آیت‌الله شیخ حسین غفاری کسی بود که در سیاهچاله‌های وحشتناک طاغوت و در آن دوران خفقان، ندای بلند دفاع از ولایت فقیه را علنی سر می‌داد و در این راه، توسط رژیم سفاک شاهنشاهی به شهادت رسید.

شهید آیت‌الله غفاری شکنجه‌های بسیار زیاد و سختی را تحمل کرد و زیر شکنجه این جمله را فریاد زد که «دشمن خمینی کافر است» تا عصبانیت شکنجه‌گران را بیش‌تر کند. تا جایی که به وی جسارت‌ها کردند و در نهایت او را در ۷ دی ماه ۱۳۵۲ به شهادت رساندند.

حالا بعد از گذشت نزدیک به ۵۰ سال از شهادت آیت‌الله حسین غفاری، مزار این شهید که در دارالسلام قم واقع است و به بهانه بازسازی و ساخت مقبره از سال ۹۱ تخریب شده است، همچنان در وضعیت اسف‌باری قرار دارد. این در حالی است که با گذشت نزدیک به ۱۰ سال از وعده ساخت مقبره، همچنان شاهد این وضع نابسامان هستیم و معلوم نیست چه نهادی باید به این وضع رسیدگی کند.

این در حالی است که حوزه علمیه نیز در سالروز شهادت این عالم مجتهد، نه مراسم بزرگداشتی برگزار می‌کند و نه  مسئولان آن از وضعیت قبر شهید آیت الله غفاری خبر دارند.

گفتنی است، طی چندسال گذشته همزمان با ۷ دی ماه، گزارش‌های متعددی از وضع نابسامان مزار شهید غفاری منتشر شد که عملاً هیچ تاثیری در بهبود وضعیت این مقبره نداشته است.

به این تصاویر نگاه کنید:

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا