کردستان

ظرفیت‌های بانه نویدبخش چشم‌اندازی خوب برای این شهرستان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از بانه، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در شورای اداری شهرستان بانه، مردم این شهرستان را مردمی پرافتخار، اصیل، غیور، مومن و وفادار و پرتلاش خواند و اظهار داشت: گوشه‌ای از صلابت این مردم در آربابا تجلی یافته است.

وی افزود: مردم شهرستان بانه شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب کرد‌ه‌اند، به روح این شهدا درود می‌فرستیم که خون پاکشان ریخته شد تا از آرمان‌های انقلاب و تمامیت ارضی کشور محافظت شود.

و افزود: دی، یکی از ماه‌های پرمناسبت کشور است، ادای احترام می‌کنیم به شهید بزرگ عرصه دفاع بین‌الملل، حاج قاسم مرد بزرگ میدان که در آستانه سالروز شهادت ایشان هستیم.

وی سفر به بانه و دیدارهای مختلف و همچنین بازدید از پروژه‌ سد عباس‌آباد، مرز سیرانبند، منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی را خوب ارزیابی کرد.

استاندار کردستان گفت: بانه جدای از بحث صنعت و واحدهای تولیدی خوب، در زمینه دامپروری و کشاورزی هم ظرفیت‌های زیادی دارد و این چشم‌انداز خوبی را نوید می‌دهد گرچه برای توسعه آن باید تلاش کنیم.

 وی همچنین پیگیری‌های نماینده سقز و بانه در مجلس را شایسته تقدیر دانست.

استاندار کردستان ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی ۱۵ سرمایه‌گذاری خارجی داریم که پیگیری خواهد شد.

وی در این جلسه وضعیت سالن ۱۲۰۰ نفری و چمن و پیست تختی، مرز سیرانبند، جاده‌های روستایی و روکش آسفالت بویین تا سیرانبند، پروژه سد عباس‌آباد، پروژه چهارخطه کردن بانه تا بویین و اتمام آسفالت جاده بانه مریوان و قطعات ۳ و ۵ بانه به سقز، انتقال آب از رودخانه بویین، تامین آب شهرک صنعتی، اتمام فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی را از مدیران کل مربوطه جویا شد.

زارعی‌کوشا برنامه‌ها و طرح‌ها را نویدبخش اقتصادی پویا و پایدار در بانه خواند و گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان هم موارد دیگری را برای بانه و استان پیگیری خواهیم کرد. 

بانه در حوزه راه از استان‌های کم‌برخوردار است

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: در حال حاضر هیچکدام از روستاها و شهرهای بانه از ظرفیت آبی دو سد شهرستان برای شرب و کشاورزی برخوردار نیستند، چرا که ذخیره آن نیاز آب شرب شهر بانه را هم برآورده نمی‌کند.

بهزاد رحیمی افزود: سد ویسک حدود ۱۰ برابر دو سد بانه ظرفیت دارد که می‌تواند جایگزین باشد مشروط بر آنکه مخاطرات و ملاحضات زیست‌محیطی آن مطالعه شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر بودجه ۱۴۰۱، باید تلاش کنیم این پروژه ردیف‌دار شود و اگر هم ردیفی به آن اختصاص نیافت از بودجه‌هایی که بصورت گلوبال در اختیار وزارت نیرو هست استفاده شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بانه در حوزه راه هم از شهرستان‌های کم‌برخوردار و از راه‌های چهاربانده برخوردار نیست اگرچه در بودجه سالانه ردیفی برای آن در نظر گرفته شده اما بودجه‌های قطره‌چکانی هم صرف طلب پیمانکار می‌شود.

رحیمی ادامه داد: مشکل اصلی بانه برای ساخت واحدهای مسکونی، کمبود زمین است و این می‌طلبد محدوده جدیدی برای شهر بانه تعیین شود.

وی همچنین عنوان کرد: پروژه‌های ورزشی بانه با پیشرفت حدود ۵۰ درصد در حال فرسوده‌شدن است که می‌طلبد به آن توجه کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا