اردبیل

بوکسور نونهال اردبیلی قهرمان مسابقات کشوری شد

وحید زوارزاده مقدم عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل اظهار کرد: ایلیا نجاتی در مسابقات انتخابی تیم ملی نونهالان کشور در وزن مثبت ۷۰ کیلوگرم با شکست حریفان خود به مقام قهرمانی سنگین وزن این مسابقات دست یافت و توانست سهمیه حضور در اردوی تیم ملی نونهالان را به دست آورد.

وی افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس نونهالان با حضور ۳۱ تیم از سراسر کشور و بیش از ۱۲۰ بوکسور نونهال به میزبانی استان یولن و شهرستان کازرون به مدت ۴ روز برگزار شد که با توجه به سهمیه هر استان که ۴ بوکسور و یک مربی بود، استان اردبیل هم با این تعداد نفرات در این مسابقه حضور یافت.

رئیس هیات بوکس استان اردبیل تصریح کرد: این مسابقات به‌عنوان مسابقات انتخابی تیم ملی نونهالان جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی بحرین انجام گرفت و خوشبختانه بوکسور نونهال اردبیلی توانست با کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات، سهمیه حضور در اردوی تیم ملی را نیز دریافت کند.

زوارزاده تشریح کرد: تعداد اوزان در مسابقات رده سنی نونهالان، ۱۴ وزن است که در سه راند دو دقیقه‌ای با یک دقیقه استراحت بین راندها با قوانین بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: ارتقا ورزش بوکس استان اردبیل در میادین کشوری و بین‌المللی جزو اهداف اصلی ما بوده و حضور در مسابقات مختلف نیز در این راستا است و خوشبختانه با تلاش مربیان زحمت‌کش استان، وضعیت بوکسورها در شرایط ایده‌آل قرار دارد.

حضور بوکسور اردبیلی در مسابقات جهانی بزرگسالان صربستان

رئیس هیات بوکس استان اردبیل ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ بوکس استان اردبیل، فرهاد مرادی یکی از بوکسورهای استان در وزن ۷۱ کیلوگرم، در مسابقات جهانی بزرگسالان در کشور صربستان حضور دارد.

زوارزاده با اشاره به اقدامات انجام‌یافته در راستای توسعه ورزش بوکس در استان اردبیل بیان کرد: در جهت توسعه ورزش بوکس با هماهنگی‌هایی که با آموزش‌وپرورش استان داشته‌ایم درصدد هستیم تا با حضور در مدارس و انجام تست‌های لازم و دعوت از دانش‌آموزان به سالن‌های بوکس، ضمن آموزش استعدادهای موجود در این رشته، با قرار دادن امکانات مناسب و اقدامات حمایتی، زمینه را برای فعالیت در بخش قهرمانی برای آینده فراهم نماییم.

وی گفت: عمده‌ترین مشکلات این هیات در خصوص کمبود فضای تمرینی و نبود خانه بوکس مستقل برای ورزشکاران و علاقمندان این رشته است و لذا با مذاکراتی که مدیرکل ورزش و جوانان استان داشتیم امیدواریم در آینده نزدیک آرزوی این ورزشکاران تحقق یابد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا