فرهنگ و هنر

عاشقانه‌های رزمندگان تهرانی در کنار مزار حاج قاسم +عکس و فیلم

به گزارش گروه حماسه و مقاومت برگزیده های ایران،‌ با اینکه ۲ روز از دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گذشته است،‌ اما هنوز تعداد بیشماری از زائران مرد میدان از سراسر کشور و حتی استان کرمان به سوی گلزار شهدای کرمان و مزار حاج قاسم رهسپار می‌شوند. در اینجا حال و هوای پیاده‌روی اربعین حسینی را به خوبی حس می‌کنید. موکب‌هایی که در کنار یکدیگر به عشق حاج قاسم سردار مقاومت به خدمت‌رسانی به زوارش از اذان صبح تا پاسی از شب ادامه می‌دهند.

در این میان، موکبی توجه ما را جلب کرده است: «ایستگاه صلواتی رزمندگان گردان انصارالرسول لشکر ٢٧محمد رسول الله (ص) مستقر در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران نبش قطعه ۴۰»، آن‌ها از سوی بزرگ‌ترین گلزار شهدای جهان به سوی مزار سردار بزرگ جبهه مقاومت رهسپار شده‌اند تا عاشقانه‌ای دیگر از رزمندگان دفاع مقدس را به نمایش بگذارند.

حدود ۳۰ نفری از پیشکسوتان دفاع مقدس که بیش‌تر آن‌ها از جانبازان هشت سال دفاع مقدس هستند،‌ از روز ۸ دی ماه راهی گلزار شهدای کرمان شدند تا به نوعی ارادت خودشان را به حاج قاسم ابراز کنند. البته آن‌ها در جمع خودشان بسیجیان جوان را هم راه داده‌اند تا فرهنگ دفاع مقدس سینه به سینه به نسل‌های بعد هم منتقل شد.

سیداحمدرضا اسدیان

اسدیان: امیدوارم حاج قاسم شیفعم در روز قیامت باشد

سیداحمدرضا اسدیان که تنها ۱۶ سال دارد از زرند کرمان به این جمع ملحق شده است. او از انگیزه‌اش برای حضور در این ایستاگاه صلواتی برایمان می‌گوید: حاج قاسم برای مملکت زحمت کشیده و ما اینجا حضور یافته‌ایم تا دین خود را ادا کرده و‌ رهروی راه او‌ باشیم. اینجا به آدم حس و حال خوبی را منتقل می‌کند. امیدوارم از مریدان واقعی حاج قاسم باشم و او در آن دنیا شفیعم باشد.


علیرضا تاجیک

تاجیک:  احساس می‌کنم حاج قاسم زنده است

صف منتهی به این ایستگاه صلواتی مملو از جمعیت است. البته بیش‌تر زوار ماسکشان را زده‌اند. در این حین سراغ علیرضا تاجیک که مشغول آشپزی است،‌ رفتیم. او که ۵۱ سال از بهار زندگی‌اش گذشته است، حضورش را ادای دین به فداکاری و رشادت‌های حاج قاسم در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از عتبات عالیات توصیف کرد و بیان می‌دارد: همه می‌دانیم ایشان حق زیادی به گردن همه دارد، امیدوارم عنایت حاج قاسم شامل حال حقیر و دیگر زائران شود.

او با اشاره به حجم زیاد زائران در گلزار شهدای کرمان می‌افزاید: از حضور زائران احساس می‌کنم حاج قاسم زنده است. امیدوارم این حس و حال در زندگی ماندگار و‌ مؤثر باشد.

ایستگاه صلواتی رزمندگان گردان انصار الرسول لشکر ٢٧محمد رسول الله (ص) تا شامگاه روز چهارشنبه ۱۵دی ماه برپا است.


محمدرضا کشوری؛ اولین نفر از سمت چپ

کشوری: روزانه ۱۲ هزار پرس غذا به زوار حاج قاسم اطعام می‌دهیم 

محمدرضا کشوری، مسؤول ایستگاه صلواتی رزمندگان گردان انصار الرسول لشکر ٢٧ محمد رسول الله (ص) که همپای دیگر رفقایش در حال تدارک موکبش است،‌ با بیان اینکه اقلام فرهنگی هم در موکبشان به زوار ارائه می‌شود، می‌گوید: هر روز از ساعت ۶:۳۰ صبح نان و عدسی با چای تا ساعت ۱۱:۳۰ به زوار می‌دهیم. سپس بعد از قامه نماز جماعت ظهر، شله‌زرد ارائه می‌شود، سپس بعد از نماز مغرب و عشا، آش رشته تا ساعت ۱۱ شب سرو می‌شود. البته همزمان با قهوه و چای از زائران حاج قاسم پذیرایی می‌کنیم که روزانه بیش از ۱۲ هزار ظرف غذا را شامل می‌شود.

 

موکب پیشکسوتان رزمندگان تهران در گلزار شهدای کرمان

از این موکب در حالی جدا می‌شویم که برخی موکب‌های همجوار همچنان در حال خدمت‌رسانی‌ هستند و صدای روضه مادر هم شنیده می‌شود؛ روضه‌ای که حاج قاسم خیلی آن را دوست داشت و همیشه مجلس عزای حضرت فاطمه (س) در کرمان را بر پا می‌کرد و حالا این روزها این مجلس از سوی عاشقان او در حال برگزاری است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا