لرستان

عراق دومین شریک تجاری ایران است

عراق دومین شریک تجاری ایران است

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ،حسین سلاح ورزی در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های صادراتی لرستان با حضور تجار و بارگانان عراق گفت : در طول سال های گذشته با فعالیت های دولت و بخش خصوصی به ویژه در اتاق مشترک ایران و عراق سعی شد مشکلات بین تجارت دو کشور شناسایی و برطرف شود.

وی افزود : عراق سال گذشته اولین شریک تجاری ایران بود اما سال های اخیر مشکلاتی ایجاد شد که در نتیجه باعث کاهش این مراودات اقتصادی شده و هم اکنون عراق بعد از چین دومین شریک تجاری ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان ادامه داد: موضوع شناسایی مشکلات و راه حل برای ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی در حد روابط سیاسی ایران و عراق در دستور کار قرار گرفته است تا ۲ کشور علاوه بر ارتباط خوب سیاسی، دینی و فرهنگی، روابط اقتصادی را نیز توسعه دهند.

سلاح ورزی اضافه کرد: مبادلات بانکی، اختلاف بین تجار فقدان اعتبارات اسنادی و ال سی بررسی شده است تا راهکارهای راهبردی برای ارتقای روابط تدوین شود.

وی گفت: حضور استانی تجار ۲ کشور یک اقدام موثر برای شناسایی دقیق ظرفیت استانها است که انتظار می رود توافقات خوبی بین واحدهای اقتصادی دو طرف منعقد شود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان لرستان با حضور تولیدکنندگان داخلی و تجار و بازرگانان کشور عراق از چهارم تا ششم بهمن ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های خرم‌آباد برگزار می‌شود.

حدود ۱۰۸ واحد اقتصادی و تولیدی فعال در زمینه‌های صنعتی، دارویی، گردشگری، تولیدات زراعی، باغی و دامی برای حضور در این نمایشگاه و معرفی محصولات خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا