کهگیلویه و بویراحمد

یادواره شهدا در کهگیلویه و بویراحمد صنفی برگزار شود/ پیگیری تبدیل وضعیت ۲۵۰۰ نیروی ایثارگر

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج‌، سید جواد هاشمی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: آنچه امروز باعث عزت و اقتدار  انقلاب اسلامی شده فرهنگ ایثار و شهادت بوده که برگرفته از نهضت عاشورا است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را راز بیمه شدن نظام و انقلاب در برابر دشمنان دانست و افزود: دشمنان نیز از این فرهنگ می‌ترسند.

وی بیان کرد: همگان در مقابل شهدا مسئول هستند و وظیفه دارند و باید برای ترویج آن بکوشند، بقایای نظام و انقلاب به واسطه خون شهدا است و فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ منفعت‌طلبی متفاوت است زیرا برای دفاع از آرمان‌های والای نظام و انقلاب است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، گفت: تلاش کنیم آرمان‌های شهدا و هر آنچه که  برای آن به شهادت رسیدند در جامعه و بین مردم پیاده شود.

هاشمی بیان کرد: وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیاده کردن ارمان‌های شهدا کوچک و بزرگ و مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسد همه در این زمینه مسئول هستند خصوصا دستگاه‌ها و هیچ دستگاهی نمی‌تواند از این مسئولیت شانه خالی کند.

وی با تاکید بر گنجاندن وصیت شهدا در کتب درسی افزود: دانش‌آموزان تشویق شوند ‌که پیرامون وصیت‌نامه شهدا پژوهش کرده و یا مقاله بنویسند این امر می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار باشد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آثار شهدا جمع‌آوری و تحت عنوان نمایشگاه و موزه در معرض دید عموم قرار گیرد، ضمن اینکه تصاویر فرسوده شهدا جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنم یادواره شهدا به صورت قومی و قبیله‌ای که در استان رایج است برگزار نشود چرا که شهدا متعلق به همه هستند، بهتر است این یادواره‌ها به صورت صنفی برگزار نشود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: نویسندگان و اهل قلم برای جمع‌آوری خاطرات والدین و فرزندان شهدا به صورت مکتوب اقدام کنند که این کار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است‌.

پیش از سخنان معاون استاندار سید منوچهر فتاحیان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری‌ها برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی و ادارات خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۰۰ نفر ایثار شاغل در ادارات هستند که در حال پیگیری تبدیل وضعیت آنها هستیم.

وی بیان کرد: ۱۳۸۵ نفر در دانشگاه علوم پزشکی، ۱۰۰ نفر در شهرداری، ۳۷ نفر در دانشگاه یاسوج و همچنین تعدادی در خود بنیاد شهید هستند که کار آنها در حال انجام شدن است.

وی بیان کرد: به صورت شبانه‌روزی پیگیر تبدیل وضعیت ایثارگران هستیم و حتی دستگاه‌هایی که راهکاری برای این موضوع ندارند طبق قانون راهکار ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا