علمی و فناوری

گوشی جدید گوگل حریف آیفون ۱۵ نشد/ عکس

گوشی جدید گوگل حریف آیفون ۱۵ نشد/ عکس

گوشی‌های پیکسل گوگل در سال‌های اخیر به دوربین‌های بسیار باکیفیتی مجهز شده‌اند و ظاهراً این موضوع درباره جدیدترین اعضای این خانواده هم صدق می‌کند. به‌تازگی دوربین پیکسل ۸ پرو توسط DxOMark مورد بررسی قرار گرفته و توانسته با کسب امتیاز ۱۵۳، در رتبه چهارم لیست گوشی‌های مجهز به بهترین دوربین قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

  • رکوردار تندی در گینس/ از اسپری فلفل آتشین‌تر است/ عکس

  • قاتل هایپرسونیک ناو هواپیمابر/ کابوس جدید شناورهای آمریکا/ عکس

  • خبری بد برای طرفداران محبوب‌ترین شاسی‌ بلند تویوتا / عکس

  • وقتی شکارچی شکار می‌شود/ تقلای تمساح برای زنده ماندن/ عکس

گوشی گوگل در رده‌بندی DxOMark از هواوی P۶۰ پرو با امتیاز ۱۵۶ و آیفون ۱۵ پرو مکس و ۱۵ پرو با امتیاز ۱۵۴ شکست خورده، البته همان‌طور که می‌بینید، اختلاف امتیاز این گوشی‌ها بسیار کم است. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که پیکسل ۷ پرو در بررسی DxOMark امتیاز ۱۴۷ را به‌دست آورده است، بنابراین با پیشرفت مناسبی روبه‌رو هستیم.

عملکرد دوربین پیکسل ۸ پرو گوگل

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پیکسل ۸ پرو در بررسی DxOMark در بخش عکاسی به امتیاز ۱۵۵، در بخش بوکه به امتیاز ۶۵، در بخش پیش‌نمایش به امتیاز ۷۵، در بخش زوم به امتیاز ۱۵۲ و در بخش فیلم‌برداری به امتیاز ۱۴۹ دست پیدا کرده است. درمجموع DxOMark به دوربین پیکسل ۸ پرو امتیاز ۱۵۳ را داده است.

گوشی جدید گوگل حریف آیفون ۱۵ نشد/ عکس

این منبع در بررسی خود به نکات مثبت و منفی دوربین جدیدترین پرچمدار گوگل اشاره کرده است. به گفته DxOMark، رنگ‌ها در تمام شرایط نوری در عکس‌ها و ویدیوها مناسب هستند و همچنین در تمام شرایط نوری رنگ پوست با دقت بالایی ثبت می‌شود.

DxOMark از سرعت و دقت بالای فوکوس خودکار در هنگام عکاسی و فیلم‌برداری خبر داده و جزئیات تصاویر در هنگام زوم و عکس‌های ماکرو را مناسب ارزیابی کرده است. عملکرد مناسب لرزشگیر در اکثر شرایط نوری دیگر ویژگی مثبت دوربین پیکسل ۸ پرو عنوان شده است.

اما همان‌طور که می‌توان حدس زد، دوربین پرچمدار گوگل ضعف‌هایی هم دارد. به گفته DxOMark، برخی مواقع با کاهش جزئیات و بافت‌های بی‌کیفیت روبه‌رو می‌شوید. دوربین پیکسل ۸ پرو ظاهراً در شرایط نوری ضعیف عملکرد همراه با نویز دارد و همچنین وضوح ویدیوها می‌تواند در فریم‌ها متفاوت باشد. با وجود تمام این ضعف‌ها، پیکسل ۸ پرو همچنان یکی از بهترین دوربین‌های بازار را دارد.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا