سلامت

۵۸ فرد دارای علائم کرونا از مرز آستارا بازگردانده شدند

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران؛ دکتر فرید بصیری مقدم روز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا، آبی است و موردی از سویه اُمیکرون در آستارا مشاهده نشده است و در مرز این شهرستان همه افراد حتی دیپلمات ها از نظر کرونا پایش و آزمایش می شوند.

وی با اعلام اینکه چهار هزار و ۳۵۴ نفر بالای ۱۸ سال تا آخر آذرماه در آستارا دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: متاسفانه ۱۰ درصد مردم این شهرستان هنوز واکسن نوبت اول را دریافت نکرده اند و با توجه به فراوانی همه نوع واکسن، از جاماندگان انتظار داریم در نخستین فرصت واکسن دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: برابر آمارها از یک جمعیت یکصد هزار نفری که واکسن نزده باشند، ۴۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند، در صورتی که اگر همان یکصدهزار نفر واکسن دریافت بکنند، در صورت ابتلا همه آنها، فقط یک نفر از دنیا خواهد رفت و این آمار گویای تاثیر مثبت واکسیناسون در مقابله با کووید ۱۹ است.

بصیری مقدم ادامه داد: یک زوج ۶۵ ساله ای در آستارا در کنار هم زندگی می کردند و مرد، به واکسن اعتقادی نداشت و آن دریافت نکرده بود اما زن هر دو نوبت آن را دریافت کرده بود و به تازگی هر دو گرفتار کرونا شدند و متاسفانه مرد نتوانست دوام بیاورد و از دنیا رفت، اما زن به خاطر دریافت واکسن زنده ماند.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ درصد دانش آموزان علیه کرونا واکسینه شده اند، از اولیا و مربیان خواست، نسبت به آگاهی و اقناع ۹ درصد باقیمانده این قشر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا به جا ماندن سه هزار و ۵۰۰ نفر از روستانشینان از واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و از کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مسکن، بانک کشاورزی و تعاون روستایی به جهت ارتباط با روستائیان خواست، به جامعه هدف در قبال دریافت کارت واکسن خدمات ارائه کنند.

بصیری مقدم کاهش رفتارهای بهداشتی مردم را بخصوص در مراکز اقامتی، بوم گردی، دفاتر پیشخوان، سالن های سینما و تئاتر، ادارات، بانک ها و رستوران ها نگران کننده خواند و از مسئولان و مردم خواست، با توجه به سرعت بالای سرایت سویه اُمیکرون، دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

سعید میرقربانی سرپرست فرمانداری آستارا هم در این جلسه ضرورت توسعه واکسیناسون دز سوم کرونا را متذکر شد و از کارمندان دولت، کارگران، بازاریان، دانشجویان و استادان دانشگاه ها و مراکز علمی خواست در دریافت و ترویج واکسیناسیون پیشگام باشند.

سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه از تداوم اجرای طرح شهید سردار سلیمانی برای مقابله با کرونا خبر داد و آبی شدن وضعیت کرونایی شهرستان را حاصل تلاش و همکاری شبکه بهداشت، سپاه، رسانه ها و مردم اعلام کرد.

سرهنگ محمد نمازی فرمانده نیروی انتظامی آستارا هم مشاهده تورهای گردشگری مختلط در برخی مناطق جنگلی و محدوده آبشارها را مغایر با قانون و عرف و اخلاق دانست و گفت: با توجه به ضرورت رعایت موازین اخلاقی و خطر شیوع کرونا، باید از ورود اینگونه تورها ممانعت به عمل آید.

سویه اُمیکرون کرونا که به تازگی در جهان در حال همه گیری است، در ۲۸ آذر ماه در ایران مشاهده شده و به عقیده کارشناسان بهداشت، بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا