کهگیلویه و بویراحمد

عضویت بیش از ۲۷ هزار خانوار روستایی و عشایر کهگیلویه وبویراحمد در صندوق بیمه روستائیان

عیس کریمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان در سال ۸۴ فعالیت خودش را شروع کرده است.

وی بیان کرد: تا کنون ۲۷ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی و عشایری در استان به عضویت این صندوق در آمده است.

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه از این میزان‌ تحت پوشش ۶۵۰ خانوار عشایر هستند، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون یک هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری استان تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

کریمی عنوان کرد: طبق سهمیه تعلق گرفته این صندوق به استان افزون بر دو هزار و ۵۱ خانوار دیگر تا پایان سال جاری تحت پوشش این صندوق در خواهند آمد.

وی گفت:از مزایای این صندوق می توان به مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و انتقال سوابق بیمه‌ای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد.

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: با حمایت خوبی که دولت ۷۰ درصد حق بیمه افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال را دولت پرداخت می کند.

کریمی بیان کرد: حق بیمه پرداختی در سال جاری سالی ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می باشد.

وی افزود: دو برابر این مبلغ را دولت پرداخت می‌کند و اگر مردم توان پرداخت یک جا را نداشته باشند می‌توانند در دو الی چهار قسط آن را پرداخت کنند.

مدیر صندوق بیمه روستائیان وعشایر کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: ساکنان مناطق روستایی، عشایری، شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر بدون محدودیت سکونت و تمام بهره برداران کشاورزی می‌توانند به عضویت این صندوق در آمده و از مزایای آن بهره مند شوند.

کریمی اضافه کرد: این صندوق از حمایت ویژه دولت برخوردار است و با توجه به اینکه عضویت در آن اختیاری بوده این اقدام نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی گفت: دوره آموزشی برای تمامی بهره برداران کشاورزی با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان برگزار شده است.

کریمی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، ایجاد فرهنگ بیمه‌ای در بین جامعه با توجه به اختیاری بودن آن است.

وی با اشاره به اینکه در آینده جمعیت کشور رو به پیری می‌رود و نیاز به افزایش جمعیت داریم، افزود: این افراد پیر نیاز به دریافت مستمری دارند که با عضویت در این صندوق مشکل آن‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا