اخبار روز

رشیدی: طرح شفایت قوای ۳ گانه به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد

رشیدی: طرح شفایت قوای ۳ گانه به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد

– اخبار سیاسی –

محمد رشیدی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، با اشاره به رفع مجدد ایرادات شورای نگهبان در طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: همان طور که به مردم قول داده بودیم، طرح شفافیت قوای سه گانه بعد از چند بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان، تصویب شد. 

وی ادامه داد: طرح شفافیت قوای ۳گانه از دو سال قبل در دستور کار مجلس یازدهم بود اما حدود یک سال و نیم در رفت و برگشت مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان قرار داشت تا اینکه در نهایت روز گذشته مجدداً ایرادات شورای نگهبان به این طرح رفع شد تا انشاالله  در آینده نزدیک برای اجرا ابلاغ شود.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما قول داده بودیم که شفاف باشیم و پای قول‌مان هم ماندیم. البته ما در مجلس، قبل از تصویب نهایی طرح شفافیت، آرای خود را به صورت داوطلبانه اعلام می‌کردیم، به طوری که مردم می‌توانستند از چند ماه قبل، آرای ما در مجلس شورای اسلامی را در سایت رسمی مجلس مشاهده کنند.

رشیدی تصریح کرد: طرح شفافیت جزو وعده‌های نمایندگان مجلس یازدهم بود که به لطف خداوند به وعده خودمان عمل کردیم. امیدواریم که در آینده مجلس دوازدهم  شفاف‌تر از مجلس یازدهم باشد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا