Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
علی‌اف: جمهوری آذربایجان صادرات گاز به اروپا را افزایش می‌دهد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

علی‌اف: جمهوری آذربایجان صادرات گاز به اروپا را افزایش می‌دهد

علی‌اف: جمهوری آذربایجان صادرات گاز به اروپا را افزایش می‌دهد

به نقل از آپا خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان، “الهام علی‌اُف” در آیین افتتاحیه «دهمین نشست جهانی باکو» که تحت عنوان «جهان امروز؛ چالش‌‎ها و امیدها» در حال برگزاری است، افزایش صادرات گاز کشورش به اروپا با توجه به شرایط کنونی جنگ و تامین انرژی را بسیار ضروری خواند.

وی با بیان این که جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱۹ میلیارد متر مکعب گاز صادر کرده، گفت: این رقم در سال جاری از ۲۴ میلیارد متر مکعب فراتر خواهد رفت و حداقل نیمی از آن به اروپا صادر خواهد شد.

رئیس جمهور آذربایجان اضافه کرد: آذربایجان در حال افزایش سهم خود در بازار انرژی است و وضعیت بازار انرژی را از طریق خطوط لوله نفت و گاز خود تغییر داده و اکنون نیز در حال ایجاد فرصت‌های جدید برای صادرات برق است.

وی همچنین از قصد کشورش برای صادرات انرژی سبز خبر داد و بیان کرد: یک شرکت بین‌المللی تامین مالی ارزیابی نهایی خود را در خصوص توانمندی باد دریای خزر در سواحل جمهوری آذربایجان انجام داده و اعلام کرده است که توان تولید ۱۵۷ گیگاوات برق با انرژی پاک و سبز وجود دارد.

علی اُف با تاکید بر اینکه کشورش امنیت حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی را تضمین می‌کند، اظهار کرد: این امنیت اکنون بیشتر از همیشه حائز اهمیت است.

رئیس جمهوری آذربایجان در ادامه ادعا کرد که زندگی ارامنه مقیم قره‌باغ از این پس بهتر خواهد شد و شرایط آنها بهتر از دوران گذشته خواهد شد.

«نشست جهانی باکو» با موضوع «جهان امروز؛ چالش ها و امیدها» با حضور نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به مدت سه روز در شهر باکو آغاز شده است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا