هرمزگان

صفا: صدور کارت بازرگانی از طریق سامانه یکپارچه و با نظر دستگاه‌های نظارتی است/ ۱۵۶۸ فقره کارت بازرگانی در هرمزگان

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، محمد رضا صفا پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری به برخی شبهه‌های مطرح شده درباره تعداد کارت‌های بازرگانی بندرعباس و هزینه‌های اتاق بازرگانی پاسخ داد.

وی در ابتدا با بیان این که اتاق بازرگانی محلی برای جوسازی و دعواهای قدرت طلبی نیست، عنوان کرد: آنها که به تعداد کارت‌های بازرگانی اتاق ایراد می‌گیرند، چرا نمی‌گویند که این کارت‌ها در کجا و با نظارت چه بخش‌هایی صادر می‌شود؟ همه باید بدانند که از سال سال ۹۸ تایید کارت بازرگانی از طریق سازمان صمت صورت می گیرد و تنها تایید اهلیت بر عهده اتاق بازرگانی است و فرآیند صدور کارت بازرگانی نیز زیر نظر دستگاه‌های نظارتی است.

رییس اتاق بازرگانی هرمزگان با بیان این که سال ۹۸  اتاق با رتبه ۳۴ در بین ۳۴ اتاق بازرگانی کشور تحویل ما شد، عنوان کرد: اکنون اتاق به رتبه ۱۵ کشور رسیده و در شورای گفت‌وگو نیز به رتبه ۱۱ کشوری رسیده‌ایم و همه این موفقیت‌ها بواسطه حرکت با برنامه و مدون بدست آمده است و در این مدت تن به شانتاژ بازی نداده‌ایم و نخواهیم داد چرا که وظیفه داریم دست‌هایی را کوتاه کنیم و اتاقی موفق را به دوره‌های آینده تحویل دهیم.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با تصریح بر این که ۱۱ سال عضو اصلی هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان بوده و حتی یک ریال برای این مسؤولیت حقوقی دریافت نکرده است، بیان داشت: آنها که به عملکرد اتاق اتهام وارد می‌کنند، حتی حق شارژشان را هم نداده‌اند و باید کسی مدعی باشد که متخصص امور باشد و کارش را درست انجام داده باشد.

صفا گفت: بنده هیچگاه نه برای خودم و نه برای حل مشکلات خودم از اتاق بازرگانی بهره نبرده و نمی برم و از اتاق بازرگانی نه بنده و نه اعضای هیات رئیسه ریالی به عنوان حقوق دریافت نمی کنیم و حتی از زمانی که مسؤولیت ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس را به عهده گرفتم در زمینه رسته کاری خودم که واردات پارچه بود نیز فعال نیستم و همه توانم را به رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان متمرکز کرده‌ام.

وی در پایان بیان کرد: بگذارید که کارهای خوبی که در استان آغاز شده، به نتیجه مطلوب برسد و بتوانیم جایگاه هرمزگان را همچنان قدرت و قوام ببخشیم. آنهایی نیز که انتقاد می‌کنند باید عملکرد خودشان را هم مرور کنند که نه کارت بازرگانی دارند و نه حق شارژ خودشان را می‌دانند و نه حتی در سامانه یکپارچه کارت هوشمند وجود دارند و حتی در کمیسیون صنایع اتاق که با عنوان عضو آن مصاحبه می‌کنند، عضو نیستند.

رییس اتاق بازرگانی هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: دخل‌وخرج اتاق بازرگانی نیز بر اساس مصوبه هیئت‌مدیره و بر اساس حسابرس مالی انجام می‌شود و عملکرد کاملا شفافی بر اتاق حاکم شده است.

وی از حمایت‌های استاندار پیشین و همین طور مهدی دوستی استاندار کنونی هرمزگان نیز به طور ویژه تقدیر کرد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا