اخبار روز

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۷/۰۳؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۷/۰۳؛ هشدار فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران، تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی رگبار و رعدوبرق و در استان‌های اردبیل، نوار شمالی کردستان، شمال و غرب زنجان، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده ادامه دارد.

فردا سه‌شنبه علاوه بر مناطق یاد شده گستره بارش‌ها به شمال شرق کشور کشیده می‌شود. روز چهارشنبه بارش برای مازندران، گلستان و شمال سمنان پیش‌بینی شده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه بارش‌های خفیف در مازندران و ارتفاعات البرز شرقی روی می‌دهد. همچنین طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

حداکثر دما امروز تهران ۲۹ درجه است. آسمان پایتخت طی امروز تا جمعه صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۳

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۳: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۳

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش یا نفوذ گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۳: خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری در فضای باز بویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی. 

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا