علمی و فناوری

عکس | با مرگبارترین گونه‌های مار آشنا شوید

عکس | با مرگبارترین گونه‌های مار آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، مارهایی که در اینجا توضیح داده شده است عمدتاً در مناطق گرمسیری زندگی می کنند، اما برخی ممکن است در مراکز تحقیقاتی و باغ وحش های نزدیک شما زندگی کنند.

مامبای سیاه، مار خطرناک آفریقایی

عکس |  با مرگبارترین گونه‌های مار آشنا شوید

مامبای «سیاه» یا دهان سیاه (Dendroaspis polylepis) در ساوانای صخره‌ای زندگی می‌کند و اغلب می‌توان آن را روی زمین دید و موریانه خوراک مورد علاقه این خزنده ترسناک است. رنگ آن از خاکستری تا قهوه ای تیره متغیر است و نام آن از سیاهی داخل دهان آن گرفته شده است. از مامبای سیاه می‌ترسند زیرا بزرگ و سریع است و دارای سم بسیار قوی است که بیشتر قربانیان انسانی خود را می‌کشد. علیرغم شهرت تهاجمی آن، تنها مسئول تعداد کمی از مرگ و میر سالانه است.

باربا آماریلا (“چانه زرد”)

عکس |  با مرگبارترین گونه‌های مار آشنا شوید

سم برخی از گونه های این خزنده، از جمله اوکیناوا هابو (T. flavoviridis)، یک مار تهاجمی که اغلب وارد خانه های انسان در جزایر ریوکیو می شود، کمی خطرناک است. از سوی دیگر، سم (B. asper)، fer-de-lance دردناک و اغلب کشنده است. دیگر fer-de-lance های خطرناک عبارتند از jararaca (B. jararca) برزیل و wutu (Bothrops alternatus) از آرژانتین.

بومسلنگ (Dispholidus typus)

عکس |  با مرگبارترین گونه‌های مار آشنا شوید

بومسلنگ (Dispholidus typus) با دراز کردن قسمت جلوی بدن خود بدون حرکت از درخت شکار می کند، شکل آن شبیه به شاخه است. یک مار دندانه دار که زهر خود را با جویدن قربانی خود تا زمانی که قربانی تسلیم سموم شود، می رساند.

مار ببر شرقی

عکس |  با مرگبارترین گونه‌های مار آشنا شوید

مار ببر شرقی (Notechis scutatus) گسترده ترین نوع مار ببر است که در حاشیه جنوبی استرالیا و جزایر مجاور منطقه زندگی می کند. همانطور که برای نیش زدن آماده می شود، سر و گردن خود را به روشی شبیه به مارهای کبرای آسیایی و آفریقایی صاف می کند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا