اصفهان

وزیر صمت: تورم را در در سال جاری مهار می کنیم/حمایت از کالاهای صادرات‌محور

وزیر صمت: تورم را در در سال جاری مهار می کنیم/حمایت از کالاهای صادرات‌محور

به گزارش برگزیده از اصفهان، عباس علی‌آبادی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از یک کارخانه صنعتی در اصفهان اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم که بدانیم مشکل‌ ما در لوازم خانگی کجاست؛ امروز خوشحال شدم که نوآوری را در این شرکت دیدم و احساس می‌کنم صنعت لوازم خانگی در ایران اصالتاً پا گرفته و در دنیا پرآوازه خواهد شد.

وی افزود: امروز نقطه ضعف شرکت‌های ما در بازاریابی است؛ تصور اینکه حتما کالای خارجی باارزش بوده، اشتباه است زیرا کالای ایرانی امروز کالای پر اررزشی شده است.

وزیر صمت اضافه کرد: حیف است که پول‌های خود و منابع داخلی را به کالاهای خارجی بدهیم و کالای باارزش ایرانی را نخریم؛ بنابراین باید از تولید داخلی حمایت کنیم تا مسیر برای توسعه باز شود.

وی در مورد سیاست‌های دولت، خاطرنشان کرد: سیاست اصلی‌مان گسترش تولید است چرا که تولید به معنای اشتغال و ثروت آفرینی است؛ بنابراین از تمام تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم و تلاش‌ ما این است که با افزایش تولید، امسال تورم را مهار کنیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه صنعتگران بسیج شده‌اند، تصریح کرد: دولت مسیر تولیدکنندگان را باز می‌کند و برای تامین ارز مورد نیاز تولید، تاکید بر تامین ارز از محل صادرات کالای تولیدی است.

تأمین سرمایه مشروط به افزایش شغل است

وزیر صمت با تاکید مجدد بر این موضوع که از کالای صادرات محور حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: تأمین سرمایه مشروط به افزایش شغل است، بنابراین چنانچه تولیدکنندگان برخی از شاخص‌ها رعایت کنند، کمک می‌کنیم که تولید خود را توسعه دهند.

وی در مورد تبصره ۱۸ بودجه، یادآور شد: تبصره ۱۸ بودجه برای حمایت از تولید و صنایع است که دنبال این هستیم تا با وام دادن به صنایع، سرمایه در گردش را تأمین کنیم. در تبصره ۱۸ هنوز عقب هستیم و با اهداف مشخص شده، فاصله داریم اما در نیمه دوم سال گشایشی صورت خواهد گرفت.

علی‌آبادی در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد: رهبری در سخنان خود بر دو محصول خودرو و لوازم خانگی تاکید دارند؛ در این دو حوزه روندها در حال بهبود بوده و به نقطه امید نزدیک می‌شویم.

گره از کار خودرو لوازم خانگی گشوده می شود

وزیر صمت با اشاره به اینکه در شرایط خوبی به سر می‌بریم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از این دو کالای مهم که با زندگی مردم در تماس است حمایت کرده و گره این دو حوزه را باز کنیم.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا