Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
عکس| ستایش سایت معتبر از ماشین شگفت انگیزی که طالبان با موتور کرولا ساخت! - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

عکس| ستایش سایت معتبر از ماشین شگفت انگیزی که طالبان با موتور کرولا ساخت!

عکس| ستایش سایت معتبر از ماشین شگفت انگیزی که طالبان با موتور کرولا ساخت!


دریافت ۱ MB

پریسا عباسی- طالبان از اولین ابرخودروی افغانستان رونمایی کردند،این خودرو پیشرفته‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به نظر می‌رسد که این روزها تبدیل شدن به یک تولید کننده ماشین‌های سوپراسپرت بوتیک، نیاز به کار زیادی ندارد. خصوصا با توجه به اینکه این ماشین‌ها حداقل در ابتدا می‌توانند با مدل سازی‌های سه بعدی هوشمندانه، و با کمی بازاریابی، سر و صدای زیادی راه بیاندازند. اما یک ماشین سوپراسپرت از یک شرکت خودروسازی جدید، تبدیل به یک ابرخودروی واقعی شده است. این خودرو از کشور افغانستان تحت رهبری طالبان می‌آید و آن را به اولین ابرخودروی افغان تبدیل کرده است.

در این خبر که در مارچ ۲۰۲۳ به روز رسانی شده است، ویدئوهایی از مادا ۹ منتشر شده که با قدرت در جاده‌های برفی و خاکی افغانستان حرکت می‌کند. با اینکه جزئیات زیادی از این خودرو نمی‌دانیم، اما این یکی از ابرخودروهای ساخته شده در افغانستان است که ارزش دیدن و بررسی را دارد.

شاید افغانستان آخرین جایی باشد که از آن انتظار تولید چنین ابرخودرویی را داشته باشیم. مادا ۹ توسط تیمی از علاقمندان به سوپرخودروها در افغانستان ساخته شده است. این خودرو با کمک خود طالبان رونمایی شد و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شدند. با دیدن این فیلم‌ها بسیاری از طرفداران ماشین به کشور تولید کننده آن علاقه‌مند شدند. مطمئناً این خودرو از نظر طراحی و در بخش پیشرانه(کهشامل موتور، گیربکس، محور یا اکسل و دیفرانسیل میباشد و با هم وظیفه تولید و انتقال نیرو به چرخ‌های اتومبیل را بعهده دارند) کمی متفاوت است. به این دلیل که این ابرخودروی افغانستان در حال حاضر از موتور چهار سیلندر تویوتا استفاده می کند!

سوپرماشین افغان دارای شاسی لوله ای است

تا کنون از مادا ۹ قدردانی‌های زیادی شده است. با این حال، همانطور که احتمالا می‌توانید تصور کنید، جزئیات زیادی در مورد آن نمی‌توان یافت. تیم سازنده این کار، هنوز اطلاعات مهم و زیادی در مورد این خودرو را مخفی نگه داشته‌اند. اما بازار شایعات داغ است و گفته می‌شود که احتمالا بدنه این خودرو از مواد کامپوزیت سبک وزن ساخته شده است، و همه آنها بر یک شاسی قاب لوله‌ای سوار هستند. اگر این مورد به اندازه کافی جالب نبود، باید بگوییم که مادا ۹ طوری طراحی شده است که یک ماشین با موتور وسط (اصطلاحی است مربوط به صنعت خودروسازی که عبارتست از قرارگیری موتور خودرو مابین محورهای جلو و عقب یک خودرو )باشد.

بدین ترتیب، موتور ماشین، در پشت سر راننده قرار خواهد گرفت. اما هنوز چیزی درباره اندازه موتور و توان خروجی آن نمی‌دانیم. تنها اطلاعات ما این است که مادا ۹ از یک موتور چهار سیلندر تویوتا نیرو می‌گیرد. البته نه هر موتور چهار سیلندری، بلکه از موتور تویوتا کرولا در این ماشین استفاده شده است. ظاهرا برای اینکه موتور قدرت بیشتری داشته باشد، اصلاحاتی بر روی آن انجام شده است، اگرچه جزئیات بیشتری در دسترس نیست.

maxresdefault.jpg

همچنین می‌دانیم که احتمالا سیستم تعلیق، به سبک F1 نیز باید بخشی از ساخت این خودرو باشد. این چیزی است که سازندگان پیشرو سوپراسپرت از آن استفاده می‌کنند، و سیستمی است که استارت‌آپ‌ها جسورانه، آن را امتحان کرده‌اند، و اگر ایده‌ها عملی شوند، فوق‌العاده خواهد بود.

ابرخودروی ساخت افغانستان در داخل این کشور طراحی شده است.

ما برای داشتن نگاهی دقیق‌تر به مادا ۹، به جزئیات طراحی آن پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که این ماشینی فوق‌العاده است. قسمت جلویی ماشین دارای یک اسپلیتر (یا لیپ سپر که به سپر خودرو نصب می‌شود و می‌تواند جریان هوایی که به خودرو برخورد می‌کند را طوری هدایت کند تا نیروی رو به پایین ایجاد کند و در نهایت موجب چسبندگی بیش تر خودرو شود.) و اطراف آن بسیار مسطح و براق است و به معنای واقعی باعث مسدود شدن جریان هوا نمی‌شود. در قسمت جلوپنجره کوچک خودرو، لوگوی شرکت سازنده آن قرار دارد. شکل بدنه اطراف آن بسیار تهاجمی است و به لطف پنل‌های آیرودینامیکی شکل در جلوی چرخ‌ها، و کانال‌های هوا که در دو طرف ماشین قرار دارند، هوا در جلوی چرخ ها و در دو طرف جلوپنجره هدایت می‌شود. خود کاپوت و همچنین گلگیرهای چرخ در جلو ماشین کاملاً برآمده هستند.

این شکل تهاجمی بودن، در سرتاسر بدنه خودرو و بر درهای صاف و رکاب‌های کناری بزرگ ادامه پیدا می‌کند. و می‌توانیم کانال‌های خنک‌کننده را این‌بار در جلوی چرخ‌های عقب مشاهده کنیم. به احتمال زیاد، اینجا جایی است که بیشترین هوای خنک به سمت موتور مادا ۹ می‌رود. این ماشین دارای یک طراحی بسیار زیبا و صیقلی و در عین حال تهاجمی است، اما متاسفانه ما شانس این را نداریم که پشت این ماشین را ببینیم.

آیا مادا ۹ واقعی است؟

اما موضوع شگفت‌انگیزتر این است که ما زمان زیادی برای دیدن بدنه این خودرو نخواهیم داشت. در واقع این خودرو از ابتدایی‌ترین مراحل در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ناواری افغانستان و با در نظر گرفتن سواری در مناطق تپه‌ای و ناهموار این کشور ساخته شده است. محمدرضا احمدی، مدیرعامل این مجموعه گفت که ما ۵ سال است که در حال ساخت بدنه و موتور برای نمونه اولیه این خودرو بوده‌ایم، و این ماشین تا دو هفته دیگر آماده خواهد شد! تیم سازنده قصد دارد تا این ماشین را در یک نمایشگاه خودرو، در قطر به نمایش بگذارد.

afghanistan-supercar-entop-mada-9-1-e1669128911461_rsz.jpg

یک پروژه بلندپروازانه با پتانسیل های فراوان

بنابراین لازم نیست تا زمان طولانی منتظر بمانیم تا ببینیم مادا ۹ چگونه است و امیدواریم به زودی بفهمیم که در قلب این ماشین چه موتوری وجود دارد. این پروژه مطمئناً یک پروژه بلندپروازانه است و تیم تولید کننده آن می‌گوید قبل از ورود به مرحله تولید، آزمایش‌های سختی را پشت سر خواهد گذاشت. اما ساخت این خودرو می‌تواند مایه غرور ملی برای مردم افغانستان شود و نقطه عطفی در تاریخ این کشور خواهد بود. تولید انبوه این خودرو کار سختی خواهد بود، اما ما مشتاق هستیم تا ظرف چند هفته آینده ببینیم آنها چه چیزی ساخته‌اند.

منبع: hotcars

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا