علمی و فناوری

عکس | عجیب اما واقعی: فراری آپرتا ساخت مشهد! / سرنوشت نامعلوم لامبورگینی مشهدی!

عکس | عجیب اما واقعی: فراری آپرتا ساخت مشهد! / سرنوشت نامعلوم لامبورگینی مشهدی!


دریافت ۱ MB

  1. به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، نمونه ساخته شده که تصاویرش منتشر شده است مدلی از یک فراری لیمیتد ادیشن است. نمونه ای که بر اساس مهندسی معکوس از روی لافراری اپرتای روباز ساخته شده است.

تصاویر تست حرکت و اتاق داخلی خودروی ساخته شده در مشهد اگرچه بدون جزئیات تکمیلی درباره نحوه تولید موتور وقابلیت هایش در ظاهر شباهت های غیر قابل کتمانی به اپرتا دارد.

لافراری اپرتا دست ساز در کارخانه خودروسازی فراری با پیشرانه ۶.۳ لیتری تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر وی شکل ساختهمی شود که قادر به تولید نیرویی معادل ۷۸۹ اسب بخار قدرت است.

نیرویی که از طریق ایجاد یک اتحاد استراتژیک با سامانه هیبریدی موسوم به «سیستم KERS»، موفق شده تا حداکثرتوان خروجی اپرتا را همانند نسخه کوپه ۲۰۱۴، به ۹۵۰ اسب بخار برساند.

گشتاور تولیدی موتور هم بالغ بر ۸۹۶ نیوتن-متر است.

گیربکس هفت سرعته دوکلاچه وظیفه همراهی با پیشرانه موتوری را بر عهده دارد تا به طور استاندارد، نیروی تولیدی توسطموتور را به سوی چرخ‌ های عقب ببرد.

شاخصه‌ های آیرودینامیکی پیچیده و کنترل شونده توسط کامپیوتر ماشین، کمک فنرهای تطبیق پذیر و سامانه هیبریدییکپارچه، از ویژگی های انحصاری این خودروی خاص هستند.

عکس | اول لامبورگینی ، این بار فراری/ مشهد بهترین ماشین های دنیا را دست ساز می کند!

لافراری به لطف پوشش گسترده رسانه‌ای که از زمان رونمایی‌اش در سال ۲۰۱۳ از آن برخوردار بوده، به یکی ازمعروفترین محصولات فراری بدل شده است.

تنها تعداد ۴۹۹ دستگاه از لافراری کوپه برای عرضه در سراسر جهان ساخته شده است .

اما لافراری اپرتا از سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و طبق اخبار منتشر شده تنها ۲۰۰ نمونه از آن به مرحله تولید رسیدهاست.این خودروها به جدیدترین و ناب‌ ترین تکنولوژی‌ های شرکت فراری مجهز هستند.

درحالی که ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری سال هاست سبب شده خیابان های شهر تهران خالی از ماشین های ویژهباشد و گاه خودروهای پلاک موقت سر از این خیابان ها در بیاورند و بروند، نمونه مشهدی فراری هنوز جزئیات دقیقشمنتشر نشده است.

در سال های گذشته هم مهندسی در مشهد یک لامبورگینی آخرین مدل را بازطراحی کرده بود. خودروی شیک و خاصی کهسرانجام سرنوشتش مشخص نشد. اینکه پلاک ملی گرفت؟ فروخته شد یا…؟

پیش از این هم یک بار عبدالملکی رییس فعلی مناطق آزاد درباره جوانانی گفته بود که لامبورگینی دستساز ساختند اماکسی توجهی به آنها نمی کند

حال ام پرسش اینجاست که آیا دولت از این خودروی خاص حمایت می کند؟

اینکه چرا ایران خودرو یا سایپا به دنبال ساخت نمونه های خاص این طراحان ناشناخته نمی روند و آیا دولت از این ایدهها حمایت می کند؟

۴۱۴۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا