خراسان رضوی

فارس من | طرح اصلاحیه قانون بسیج سازندگی باید در صحن علنی مجلس مطرح شود

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، ضرغام پرنیان رئیس مجمع عالی جهادگران کشور در گفت و گو با خبرنگار ما، خاطرنشان کرد: با وجود این که طرح اصلاحیه قانون بسیج سازندگی و رسیدگی به وضعیت شهدای جهادی ۶ ماه است در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تایید شده، اما مشخص نیست چه عواملی مانع شده اند که این طرح به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود تا در صحن علنی مطرح شود. چه تعارض منافع یا تفکری است که این طرح این همه در راهرو مجلس معطل بماند؟ این زیبنده مجلسی که تفکر خود را انقلابی و جهادی می داند، نیست.

وی افزود: بیش از ۲۰ سال است که نیروهای جهادی، بدون هیچ توقع و چشمداشت، همت کرده اند تا گرد محرومیت را از جای جای کشور برطرف کنند. طی این مدت، حدود ۵۰ نفر از اعضای تیم های جهادی، در حین انجام ماموریت جان خود را از دست داده اند. عده ای هم به دلیل سوانح به وجود آمده دچار آسیب دیدگی و نقص عضو شده اند. شهدای جهادی، ترویج دهندگان فرهنگ و تفکر جهادی در کشور هستند و برای همین راه پا به میدان جهاد گذاشته اند تا گرد محرومیت را از چهره مردم برمی دارند. بدون دریافت حقوق و ماموریت، جان خود را هم بر سر این کار می گذارند. این چیزی جز شهادت است؟

پرنیان در ادامه گفت: وقتی موضوع شهدای جهادی را با مسئولان بنیاد شهید مطرح کردیم، گفتند این موضوع باید در ساختار قانون بررسی شود و در نهایت پیگیری های ما از بنیاد شهید برای ثبت سوابق این عزیزان به نتیجه ای نرسید.

ستاد کل نیروهای مسلح بار مالی طرح را تقبل کرد

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور افزود: پس از آن در کنار بسیج سازندگی و از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری کردیم و اعلام کردند تا زمانی که منابع مالی این موضوع تامین نشود، این طرح قابل ارائه نیست. لذا این موضوع را از طریق ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری کردیم و پس از انجام گردش کار که با مطالبه گری مجمع عالی جهادگران و بسیج سازندگی صورت گرفت، سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح موضوع با تقبل بار مالی طرح از طریق ستاد کل، راه را برای طی روال قانونی این موضوع در مجلس هموار کردند.

طرحی که به هیئت رئیسه نرسید

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که قانون بسیج سازندگی قبلا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، موضوع شهدای جهادی را به عنوان اصلاحیه ای در متن این قانون پیشنهاد کردیم. چون تصویب این طرح می بایست از طریق کمیسیون مرتبط دنبال می شد، این موضوع را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کردیم.

پرنیان در ادامه گفت: طرح ۲ بار در کمیسیون بررسی شده و ایرادات کمیسیون به طرح برطرف شد و در نهایت، با رای بالا در کمیسیون امنیت ملی تایید شد. وقتی طرحی در کمیسیون رای می آورد، باید برای طرح در جلسه علنی به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود. اما ۶ ماه است که صحبت های متناقضی درباره مطرح نشدن این طرح در هیئت رئیسه مجلس به گوش ما می رسد و برخی نمایندگان که خواسته اند نامی از آنها برده نشود گفته اند عده ای اجازه ورود این طرح به هیئت رئیسه مجلس را نداده اند.

برای مجلسی که تفکر خود را انقلابی و جهادی می داند، جای تاسف دارد

وی تاکید کرد: این موضوع برای مجلسی که تفکر خود را انقلابی و جهادی می داند، جای تاسف دارد. ترویج و تداوم فرهنگ ایثار و جهاد نباید پشت در مجلس معطل بماند. نمیدانیم چه کاسه ای زیر نیم کاسه است که این طرح به هیئت رئیسه مجلس راه پیدا نمی کند. معطل ماندن این موضوع مطلب قابل قبولی نیست. با وجود تامین اعتبار مالی، این کار نباید تا این اندازه معطل بماند.

پرنیان در ادامه گفت: من به نمایندگی از ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور این موضوع را مطرح می کنم. چه تعارض منافع یا تفکری است که این طرح این همه در راهرو مجلس معطل بماند؟ آیا واقعا وظیفه نداریم از این جهادگران حمایت کنیم؟

وی افزود: بعضی از خانواده شهدای جهادی، تنها فرزند خود را که نان آور خانه هم بوده و با وجود این در کار جهادی حضور پیدا می کرده، از دست داده اند و الآن برای امرار معاش خود دچار مشکل هستند. آیا نباید در کشوری که فرهنگ ایثار و شهادت در آن جریان دارد، از این افراد حمایت  کرد؟ این حق قانونی خانواده های جهادی ها است که مظلوم هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

پرنیان تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری در فرمایشات خود، حضور یک جوان متشرع جهادی در دل محرومیت را به مثابه تجسم آیه قرآن می دانند، جای تاسف است که متولیان قانون در مورد رسیدگی به وضعیت این عزیزان کوتاهی می کنند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا