اخبار روز

بودجه سال آینده بر اساس برنامه هفتم نوشته می‌شود/ تحقق کمتر از ۱۰ همت واگذاری دارایی های مازاد

بودجه سال آینده بر اساس برنامه هفتم نوشته می‌شود/ تحقق کمتر از ۱۰ همت واگذاری دارایی های مازاد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران، داود منظور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال جاری ۷.۸ درصد است، گفت: در تابستان هم اتفاق مشابهی رخ داده و تا دو ماه آینده اطلاعات حسابهای ملی در فصل تابستان نیز منتشر خواهد شد.

منظور گفت: با توجه به نهایی شدن برنامه هفتم در مجلس، تلاش میکنیم بودجه سال بعد با رویکردهای برنامه هفتم نهایی شود. امروز پیش نویس بودجه آماده شده و در دولت ارائه خواهد شد. بعد از رسیدگی به برنامه هفتم در مجلس مرحله اول بودجه به مجلس ارایه خواهد شد.

وی افزود: تا کنون تحقق منابع و درآمدها در ۷ماه اول حدود ۷۰ درصد بوده است و قدری از آنچه در بودجه پیش بینی شده فاصله داریم. چرا که بیش برآوردیهایی در بودجه ایجاد شده بود که در بودجه باید مدیریت شود. یکی از این موارد درآمدهای نفتی با ۶۲۰ همت بوده که محقق نشده است. فرض بر این بوده که با قیمت ۸۰ دلار حدود۱.۵ میلیون بشکه نفت صادر شود اما در بسیاری از ماهها قیمت فروش و میزان صادرات به خصوص در تابستان با بالا رفتن مصرف بنزین پایین تر بوده است.

منظور گفت: بنابراین یکی از جاهایی که منابع محقق نشده درآمدهای نفتی و مولدسازی داراییهاست.تجربه مولدسازی را از قبل نداشتیم یک‌هیئت ویژه در دولت مجلس، قوه قضاییه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد اما یک‌ چسبندگی به واگذاری دارایهای مازاد وجود دارد بر این اساس کمتر از ۱۰ همت در هفت ماهه امسال از ۱۰۴ همت مقرر واگذار شده است.

وی افزود: بر اساس اصل۴۴ طی سنوات اخیر بسیاری از دارایی‌های دولت واگذار شده و از ۱۰۰ همت تنها ۲۵درصد در هفت ماهه محقق شده است. بر این اساس بودجه سال بعد واقع گرایانه خواهد بود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا