اخبار ورزشی

یاری: تیم ملی فعلی کشتی آزاد من را یاد تیمِ المپیک ۱۹۹۶ می‌اندازد/ امیدوارم کشتی‌گیر روس تیلور را ببرد

یاری: تیم ملی فعلی کشتی آزاد من را یاد تیمِ المپیک ۱۹۹۶ می‌اندازد/ امیدوارم کشتی‌گیر روس تیلور را ببرد

– اخبار ورزشی –

بهروز یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، درباره مسابقات جهانی پیش رو اظهار داشت: مسابقات جهانی را در پیش داریم و طبق روال هر ساله، آن کسانی که در مسند کار هستند باید به تیم روحیه بدهند و از خوب بودن تیم بگویند تا روحیه بچه‌ها خراب نشود. معمولاً همیشه همینطور است، ولی علیرضا دبیر هزینه‌های منطقی و بالاتر از توان مالی مملکت خودمان، برای این قهرمانان کرده که در جای خود قابل تقدیر است. مشکلاتی که کشتی‌گیران در بحث روحی و روانی، تکراری بودن سالن و خستگی روح و جسم‌شان در دهه‌های قبل با آن دست به گریبان بودند، با این هزینه‌ها از بین رفته است. بچه‌ها خیلی راحت‌تر شده‌اند و شاهد هستیم جدا از محل تمرین، فضای مناسبی برای دوران غیر تمرینات‌شان در خانه کشتی اختصاص داده شده و آنچه که معلوم است تیم باید نتیجه بگیرد، اما مسابقه گاهی نتایج غیرمنتظره‌ای در خود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد مدالی که کشتی‌گیران ما پارسال گرفتند و روس‌ها هم در مسابقات نبودند، امسال نهایتاً باید یکی، دو مدال کمتر از سال گذشته بگیریم. البته اسپانسر ایرانی هزینه‌های زیادی کرده و چیدمان و تبلیغات سالن بلگراد به گونه‌ای شده که بچه‌ها انگار در سالن هفت تیر یا استادیوم آزادی کشتی می‌گیرند و با محیط کاملاً آشنا هستند. این مسئله می‌تواند به آنها کمک کند.

این پیشکسوت کشتی یادآور شد: به نظر من رحمان عموزاد هر چند دلاوری‌اش را به همه ثابت کرده و هیچ‌گاه هم کم‌فروشی نکرده است، اما امسال کار بسیار سختی دارد. هرچند کامران قاسم‌پور شرکت در این مسابقات را از دست داد، اما امیرعلی آذرپیرا می‌تواند جرقه‌ای نورانی در مسابقات جهانی امسال داشته باشد. کشتی‌گیرانی که سال گذشته صاحب مدال شدند، البته با توجه به اینکه حریفان قطعاً روی نقاط ضعف و قوت‌شان کار کردند، به مراتب کار سخت‌تری دارند.

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان با اشاره به اینکه این تیم او را یاد تیم خوب المپیک ۱۹۹۶ می‌اندازد، خاطر نشان کرد: میلاد والی‌زاده در ۵۷ کیلو اولین سال عضویتش در تیم ملی را تجربه می‌کند و شاید شانسش کمی کمتر از بقیه باشد، اما این تیم من را یاد المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا یا جهانی ۱۹۹۵ می‌اندازد که همه اوزان‌مان شانس مدال بودند. همه سابقه مدال‌آوری یا قرار گرفتن جزو چهار کشتی‌گیر برتر را داشتند. به باور من، تیم مالامال از تجربه است، ولی نتایج مسابقه و شگفتی‌ها را هم باید در نظر داشت. یک چیزی هم که همیشه ندیده می‌ماند، آسیب‌دیدگی احتمالی قهرمانان است که معمولاً قبل از مسابقه آن را رسانه‌ای نمی‌کنند و بعد از مسابقه در موردش صحبت می‌شود. غیر از کامران قاسم‌پور که مصدومیتش مشهود بود، امیدوارم آسیب‌دیدگی دیگر در تیم نباشد.

یاری درباره جدال ششم حسن یزدانی و دیوید تیلور نیز به برگزیده های ایران گفت: فکر می‌کنم تیلور سه سال از یزدانی بزرگتر باشد، اما باتوجه به زندگی که در آمریکا دارد و از آن طرف استرس‌هایی که حسن یزدانی در ایران دارد، اینطور نیست که بدن حسن نسبت به تیلور جوان‌تر نشان دهد و تیلور در مسابقات اکتیوتر نشان می‌دهد. تنها ایرادی که می‌شود نسبت به این مبارزه وارد دانست، استرس و بار روانی ناخواسته‌ای است که در مورد کشتی حسن یزدانی با تیلور زیادش کردیم و خواستیم تمام اجحاف‌های چند دهه گذشته آمریکا بر سر ایران را با شکست تیلور برابر کنیم! این فشار روانی روی عملکرد یزدانی تأثیرگذار بوده است، ضمن اینکه آنالیز صرف و شناخت حریف، بدون تمرین مستمر راه به جایی نمی‌برد و در واقع باید چند ماه روی آن کار کرد. ما نقشه گنج را داریم، ولی مسیرش را نپیمودیم. این نفرات آنالیز شده‌اند، اما کشتی‌گیر باید تمرین مناسب برای تغییر تاکتیک هم داشته باشد. امسال هم قطعاً همچنان کشتی آنها نزدیک خواهد بود، اما امیدوارم کشتی‌گیر روس بتواند تیلور را شکست دهد تا حسن یزدانی فینال بدون حاشیه‌ای را پشت سر بگذارد.

وی در خاتمه درباره درگذشت برادرش که چندی پیش اتفاق افتاد، اظهار داشت: طی ۱۸ ماه، مادر، خواهر و برادرم را از دست داد. مادرم کهولت سن داشت و خواهرم بیمار بود، اما برادرم هیچ بیماری نداشت و دو ماه مانده به عروسی دخترش ناگهانی درگذشت.

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا