اخبار روز

“طاقچه” فاقد مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ است / ممانعت از فعالیت سکوهای انتشار محتوای فرهنگی

“طاقچه” فاقد مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ است / ممانعت از فعالیت سکوهای انتشار محتوای فرهنگی

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، پیرو ماده ۲ قانون نحوه مجازات اشخاص که در امور سمعی و بصری فعالیت غیر مجاز دارند، همه سکوهای ارائه دهنده محتواهای فرهنگی مکلف به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

بنا بر این گزارش به نقل از  روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با توجه به اینکه سکوی ارائه‌دهنده کتاب‌های دیجیتال  طاقچه تا کنون اقدام به دریافت مجوزهای قانونی از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وزارتخانه نکرده است، وفق ماده ۲ آیین‌نامه «ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال» این سکوی ارائه‌دهنده کتاب‌های دیجیتال مکلف است  نسبت به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کند.

همچنین ماده ۲ «قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌نمایند» بر دریافت مجوزهای لازم فعالیت از بخش‌های مرتبط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط کلیه سکوهای ارائه دهنده محتوای فرهنگی تأکید دارد.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی «ممانعت از فعالیت سکوهای انتشار محتوای فرهنگی بدون مجوز از وزارت فرهنگ» را در دستور کار خود قرار داده است.

 

انتهای‌پیام/ 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا