آذربایجان شرقی

فتنه ۸۸ در امتداد انقلاب‌های رنگین و کودتاهای مخملی بود/ حماسه ۹ دی ریشه فتنه و فتنه‌گری را در ایران خشکاند

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نمازجمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت:  در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اعداد و ارقام با اهمیت روبه‌رو هستیم که یکی منابع بودجه و دیگری موارد مصرف بودجه است. 

وی افزود: از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم که با چکش کاری دقیق این بودجه را چنانکه به نفع مردم، نظام و قشر آسیب پذیر جامعه است پیش ببرند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به مذاکرات وین گفت: پیشنهادات جدید ایران برای مذاکرات وین قرار است نوشته شود.

وی افزود:  به نتیجه نرسیدن تمام مذاکرات قبلی از بدعهدی طرف‌های مذاکره است که امیدواریم با انتخاب مسیر درست مذاکرات، طرف‌های غربی به تعهدات خود بعد از به تصویب رسیدن عمل کنند.

آل هاشم ادامه داد: اگرچه زمان بازگشت مذاکره کنندگان به وین اعلام نشده ولی با توجه به موارد مذکور، دور جدید مذاکرات با جدیت شروع خواهد شد

 امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) توسط نیروی دریایی و زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود که این رزمایش عظیم هشداری برای رژیم صهیونیستی بود و به عالی‌ترین وجه انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در آستانه روز ۹ دی قرار داریم که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفت:  نباید اجازه دهیم این حماسه بزرگ به فراموشی سپرده شود که نمایش معجزه الهی و قدرت فکری امت است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حماسه ۹ دی ریشه فتنه و فتنه‌گری را در ایران خشکانده شد، اظهار داشت:  بزرگترین دستاورد حماسه ۹ دی نمایان شدن پیوند قوی بین مردم و انقلاب بود.

آ️ل هاشم تصریح کرد: فتنه ۸۸ در امتداد انقلاب‌های رنگین و کودتاهای مخملی بود که به شکل زنجیره ای در صربستان، گرجستان، اکراین و قرقیزستان اتفاق افتاده بود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب رنگی و کودتای مخملی یک شیوه ای است که در بستر انتخابات و جنگ نرم برای ساقط کردن دولت‌های مستقل و روی کار آوردن دولت‌های غرب گرا صورت می گیرد.

 امام جمعه تبریز تاکید کرد: جریان ۹ دی امکان هر نوع تحرکی را از دشمنان و جریانات ضد انقلاب و  آشوبگران سلب کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین گفت: در آستانه سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته ایم و امیدواریم فضای شهرمان یاد آن شهید بزرگوار را زنده نگهدارد.

امام جمعه تبریز در خطبه اول نماز جمعه تبریز با بیان اینکه انسان بدون طهارت روحی نمی تواند به حیات طیبه در این دنیا برسد، گفت: حضرت زهرا(س) واسطه خوبی برای طهارت روح است و  ایشان در جایگاه سیده نساء العالمین قرار گرفته‌اند.

آل هاشم افزود: امیرمومنان علی(ع) در حدیثی در توصیف حضرت زهرا(س) می فرمایند؛ سوگند به خداوند متعال فاطمه(س) مرا خشمگین نکرد و در هیچ کاری از من سرپیچی نکرد  و در دورانی که حضرت علی(ع) در اوج قدرت و در اوج تنهایی بود حضرت زهرا(س) تکیه گاهی امن برای ایشان بودند و وجود نازنین خود را سپری برای حضرت قرار دادند.

وی ادامه داد: سر منشا تمام برکات دنیوی و کمالات معنوی حضرت زهرا(س) به طاهره بودنشان بر می گردد و حضرت حجت بن الحسن(عج) مادرشان فاطمه زهرا(س) را الگویی برای خود معرفی می کند. 

امام جمعه تبریز گفت: از نمایندگان مجلس آقایان میرتاج ادینی و منادی تشکر می کنم که امروز در مصلا میز خدمت تشکیل دادند و  از دیگر نمایندگان درخواست دارم در هفته های آتی در مصلا حاضر شوند.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هفته آینده میلاد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال جدید میلادی است که به تمام مسیحیان تبریک عرض می کنم.

وی گفت:کدام کشوری در دنیا سراغ دارید که اقلیت های دینی در آن اینگونه به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند، ما به این کار افتخار می کنیم و آنها هم به این مهم افتخار می کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا