اخبار روز

رئیسی: نگاه به رأی و مردم جزو میراث گرانقدر امام خمینی(ره) بود

رئیسی: نگاه به رأی و مردم جزو میراث گرانقدر امام خمینی(ره) بود

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، صبح امروز، چهارشنبه، در حرم امام خمینی(ره)، ضمن زنده نگه‌داشتن یاد و نام امام و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در ابتدای دهه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی، هیئت دولت در حرم امام خمینی حاضر شدند تا با راه و اهداف امام تجدید میثاق کنند و این ایام یادآوری برای دولتمردان است که کجا قرار دارند و چه مسئولیتی به‌عهده آن‌هاست.

تأکید رئیسی بر توانمندسازی و توسعه مشارکت اجتماعی زنان در سطوح مدیریتی دولت

وی افزود: باید بدانیم که بنیانگذار این انقلاب چه اهدافی را دنبال می‌کرد و دنبال تحقق چه راهی بود، حقیقتاً این احساس وجود ندارد که امام بین ما نیست، این احساس در هیچ کجا وجود ندارد که امام حیات ندارد بلکه حضور امام خمینی بین ماست؛ حیات امام جسمی نیست بلکه میراث امام است که امروز بین ماست و این میراث امام در عالم جلوه‌گر است.

رئیس جمهور گفت: امام آموخت که باید اخلاص، برای خدا حرکت کردن، را داشته باشیم و فرزندان ایشان امروز در جای جای ایران و منطقه این آموخته‌ها را فرا گرفتند و درحال حرکت به‌سمت اهداف امام هستند، همچنین مردم‌داری، میزان رأی ملت از اهداف امام بود، نه مثل سیاسیون که کلامشان با مردم آغاز می‌شود و پایان می‌یابد، اما در نام بردن از مردم صرفاً با پوشش سیاسی برای اهداف سیاسی باشد بلکه امام خداباور و مردم‌باور بود.

رئیسی با اشاره به انتخابات اسفند ماه، تصریح کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های میزان رأی ملت است و توجه به جمهوریت، نگاه به رأی و خود مردم نیز جزو  میراث گرانقدر امام بود.

وی ادامه داد: همچنین امام فرمود “امروز مسئله اصلی اسلام، آزادسازی فلسطین و قدس است”، و فرمود که “رژیم صهیونیستی رو به زوال است”؛ امروز این امر تحقق پیدا کرده است، همچنین ایشان اولین فردی بود که پرچم مبارزه با اسرائیل را برداشت و ضد استکبار بود.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز نفرتی که علیه رژیم صهیونیستی و استکبار در جهان وجود دارد بی‌بدیل است؛ همان‌گونه که سازمان سیا دیروز اعلام کرده است که دیگر آمریکا قدرت بلامنازع نیست این از میراث امام خمینی بود که امروز گسترش پیدا کرده و انسان‌های آزادی‌خواه را تربیت کرده است.

رئیسی بیان داشت: یکی دیگر از میراث‌های امام توجه به محرومین، مظلومین و مستضعفان بود و این میراث همواره جزو توصیه‌های رهبری به دولتمردان است که باید اهدف و میراث امام حفظ شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ایام دهه فجر یادآوری برای همه است که امام چه می‌خواستند و ما در کجا قرار داریم و چه بکنیم که اهداف امام بیش از گذشته محقق شود. این همان پیمان و میثاقی است که در دهه فجر داریم.

 رئیسی خاطرنشان کرد: این دو نگاهی که برخی‌ها به زبان و برخی‌ها به قلم جاری می‌کنند که آیا پیشرفت کشور با تاکید بر مبانی منافات دارد؟ برخی به زبان جاری می‌کنند که توسعه در گرو این است که این مسائل را کنار بگذاریم اما امام به ما آموختند که هم می‌توان به مبانی معتقد بود و هم کشور را پیشرفته و در جایگاه توسعه‌یافتگی قرار داد.

وی افزود: رهبری که امروز سکاندار این حرکت عظیم هستند همواره تاکید دارند که کشور باید پیشرفته شود. جلوه‌هایی از پیشرفت را در جای جای کشور می‌بینیم. جوانان کارهای بزرگی انجام داده‌اند، جوانان هر جا که با خداباوری، خودباوری و مردم باوری وارد شدند چه در دفاع مقدس و چه در علم و فناوری و چه در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی جلوه‌های باشکوهی را خلق کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: سخنانی که رهبری در چند سخنرانی اخیرشان بر آن تاکید داشتند توجه به مردم، توان مردم، حضور مردم و دستان توانای مردم بود و این برای ما درس است و این هم همان راهی است که امام دنبال می‌کردند. به ما آموختند باید در سیاست و اقتصاد مردم را به حساب آورد و هر جا که حضور مردم بوده گره‌ها باز شده است.

 رئیسی افزود: تقابلی که برخی قرار می‌دهند که راهکار توسعه و پیشرفت کشور دست برداشتن از مبانی است این را نه از فرمایشات امام استفاده کردیم و نه در مشی رهبری. بلکه ما معتقدیم هم می‌توان به مبانی و اصول پایبند بود یعنی همان چیزی که بنیاد آن را امام گذاشتند و هم می‌توان کشوری پیشرفته داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر در جاهایی کسری و کمبودی داریم مربوط به نگاه دولتمردان به صورت عام است، بیان کرد: چه کسی به امام نزدیک‌تر و خط امامی‌تر است؟ کسی که اندیشه امام را داشته و عمل او عمل امام (ره) باشد. کسی به ولایت نزدیک‌تر است که نگاه ولایی در کار خود داشته باشد یعنی کشور و آن حوزه هم بتواند به مبانی و اصول پایبند باشد و هم بتواند پیشرفته شود و این دو با هم سازگاری دارند و امام می‌خواستند این را در کشور ثابت کنند و دشمن نمی‌خواست این اتفاق بیفتد زیرا اگر این اتفاق می‌افتاد در اهدافش ناکام می ماند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز هم مردم ایران و ملت بزرگ ایران تلاش کردند و دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتند و او مستاصل شده است زیرا اصول و مبانی و شاخص‌هایی امروز در جهان عرضه شده که تمدن و مدنیت نوینی را در جهان نوید می‌دهد و امام بنیانگذار آن تمدن بودند و امروز آنچه که به دست فرزندان امام راحل در جای جای کشور و منطقه دنبال می‌شود این است که تمدنی به نام دین و ارزش‌های دینی می‌تواند سبک زندگی امروز و انسان معاصر را تحت تاثیر قرار دهد و جلوه‌های آن کاملا پیدا شده است و این میثاق و این پیمان برای همه تعهد می‌آورد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا