Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
فرمانده سنتکام: پیشرفت توان نظامی ایران در ۴۰ سال گذشته بی‌مانند است - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

فرمانده سنتکام: پیشرفت توان نظامی ایران در ۴۰ سال گذشته بی‌مانند است

فرمانده سنتکام: پیشرفت توان نظامی ایران در ۴۰ سال گذشته بی‌مانند است

به گزارش شبکه آی۲۴، مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام(فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا) در جلسه‌ای با کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت که ایران در حال حاضر می‌تواند مواد شکافت‌پذیر کافی برای یک سلاح اتمی را در مدتی کمتر از دو هفته تولید کند.

ادعای فرمانده سنتکام در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند، تولید و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز است.

کوریلا که در این جلسه به تکرار ادعای کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا پرداخت که گفته بود ایران می‌تواند در مدت ۱۲ روز مواد شکافت‌پذیر کافی برای تولید یک بمب اتمی را تولید کند، همچنین به مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه پرداخت.

او مدعی شد که نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه، در هفته گذشته نیروهای نظامی آمریکا را مورد حمله قرار داده‌اند.

کوریلا با اذعان به توان دفاعی ایران گفت: ایران بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه و هزاران موشک بالستیک و کروز دارد که قادر به هدف قرار دادن سراسر خاورمیانه و شرق هستند. حکومت ایران در حال حاضر بزرگ‌ترین قوای پهپادی را در منطقه دارد.

فرمانده سنتکام افزود: پیشرفت توان نظامی ایران در مدت ۴۰ سال گذشته در منطقه بی‌مانند است. سپاه پاسداران امروز را نمی‌توان از سپاه پاسداران پنج سال پیش تشخیص داد.

او بدون در نظر داشتن تاثیر مخرب حضور نظامی و مداخلات سیاسی دولت آمریکا در منطقه مدعی شد که ایران از نیروهای نیابتی منطقه حمایت می‌کند که موجب ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌شوند و در قبال «فعالیت‌های مخرب» آن در منطقه بازدارندگی وجود ندارد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا