اردبیل

فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی نجات‌بخش است/ صداقت و بصیرت از شاخصه‌های اصلی سردار سلیمانی بود

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سردار محمدتقی اوصانلو ظهر امروز در یادواره شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ که در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: شهدا حق بسیاری بر گردن ما دارند و امنیت و آسایش امروز خود را مدیون و مرهون مجاهدت‌های آنان در هشت سال دفاع مقدس هستیم و از همین رو وظیفه سنگینی بر دوش همه ما برای ادامه راه شهدا است.

وی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی همواره می‌گفت که هر چه داریم از دفاع مقدس بوده و اگر امروز به دفاع از حرمین شتافتیم به برکت عملیات‌ هشت سال دفاع مقدس بوده است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه ادامه داد: اگر حاج قاسم در طول این سال‌ها به مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی و ظالمان ادامه داده بود و در برابر دشمنان ایستادگی و تدبیر و مبارزه می‌کرد همه را از دفاع مقدس گرفته بود و بر همین اساس مقام معظم رهبری نیز همواره به اهمیت دفاع مقدس و ترویج فرهنگ آن در جامعه تاکید دارند.

سردار اوصانلو تصریح کرد: صداقت و بصیرت دلی از مهم‌ترین شاخصه‌های سردار سلیمانی بوده و به همین دلیل این سردار شهید با صداقت تمام می‌گوید هر چه داریم از دفاع مقدس بوده و وظیفه امروز ما این است که سربازان مکتب حاج قاسم را تربیت کنیم.

روحیه جهادی دفاع مقدس لازمه حل مشکلات کشور است

وی تاکید کرد: امروز اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی در برابر تمام مشکلات مقتدرانه بیاستد، باید با روحیه جهادی دفاع مقدس وارد عمل شده و به حل مشکلات بپردازیم؛ در ۸ سال گذشته به امید برداشتن تحریم‌ها از سوی آمریکا به مذاکره پرداختیم و در آخر نیز نتیجه‌ای به دست نیاوردیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه با اشاره به حفظ اقتدار و قوی شدن جمهوری اسلامی عنوان کرد: ما باید در کنار مذاکره به فکر اقتدار و قوی شدن جمهوری اسلامی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و تا زمانی‌که قوی نشویم و قوی نمانیم، دشمن دندان طمع را نمی‌کشد.

سردار اوصانلو بیان کرد: اگر چنان‌چه قدرتمند باشیم و در کنار ولایت مانده و وحدت خود را حفظ کنیم قطعا آمریکا عقب‌نشینی خواهد کرد و این موضوع در طول سال‌های گذشته بارها ثابت شده است که در صورت قوی شدن دشمن دندان طمع خود را خواهد کشید.

عملیات کربلای ۴ و ۵ یکی از عملیات مهم و ارزشمند دفاع مقدس بود

وی با اشاره به اهمیت عملیات کربلای ۴ و ۵ در دفاع مقدس تشریح کرد: عملیات کربلای ۵ یکی از عملیات‌ بسیار مهم و ارزشمند در طول دفاع مقدس بوده و این عملیات مینیاتور عملیات دفاع مقدس است و فشار و سختی‌های عملیات کربلای در هیچ عملیاتی دیده نشد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه ادامه داد: در روز چهارم عملیات کربلای ۵ جلسه‌ای داشتیم و فرماندهان گزارش‌هایی از آتش دشمنان می‌دادند و حجم آتش دشمنان و گلوله‌باران به حدی بود که طبق برآوردهای انجام‌یافته در عرض ۴ روز ۳ میلیون و ۵۰۰ گلوله از سوی دشمن به طرف نیروهای ما شلیک شده بود.

سردار اوصانلو بیان کرد: بعد از عملیات کربلای ۴ که وارد عملیات کربلای ۵ می‌شدیم زمان به شدت کم بود و فقط ۱۵ روز فرصت برای تجهیز، آموزش و انجام عملیات داشتیم و چنان‌چه حتی فرصتی برای استراحت در این چند روز نداشتیم.

اراده خداوند بر پیروزی حق علیه باطل بود

وی تشریح کرد: با توجه به شرایط موجود و وضعیت منطقه، دشمن به طور کامل از دکل‌ها و دوربین‌های خود به نیروهای ما اشراف داشت و این موضوع انجام عملیات را برای ما بسیار سخت کرده و انتقال تجهیزات و امکانات به محل عملیات به مشکل برخورده بود اما اراده خداوند همراه و یاور ما شد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه ادامه داد: ۳ روز مانده به عملیات، طوفان سهمگینی در منطقه رخ داد و ما از این طوفان استفاده کرده و موفق شدیم که امکانات و تجهیزات را به منطقه عملیات منتقل و مستقر کنیم و در شب ۱۳ ماه قمری طوفان تمام شد و فردای آن روز یعنی شب ۱۴ زمان عملیات ما بود و همین موضوع نشانگر اراده خاص خداوند بود.

وی گفت: همین موضوع نشانگر اهمیت دفاع مقدس بوده و مکتب جهاد دفاع مقدس یعنی همان مکتب شهید سلیمانی و لذا ما باید از این مکتب در راستای رفع مشکلات بهره ببریم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا